Performancing Metrics

حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه سیاست‌های پ.ک.ک را دنبال می‌کند | اتاق خبر
کد خبر: 371069
تاریخ انتشار: 26 شهریور 1395 - 04:23
بارزانی:
رئیس اقلیم کردستان عراق گفت: حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه همان سیاست‌هایی را که حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) دارد در سوریه دنبال می‌کند.

اتاق خبر: مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق در گفت‌وگو با نشریه فرانسوی لوموند به انتقاد از سیاست‌های حزب اتحادیه دموکراتیک(کردهای سوریه) و حزب کارگران کردستان (پ ک ک) پرداخت.

وی در پاسخ به پرسشی در رابطه با عملیات ترکیه در شمال سوریه خاطرنشان کرد: اعضای حزب اتحادیه دموکراتیک بخش عمده‌ای از مناطق کرد نشین شمال سوریه را به تصرف خود در آورده‌اند و در این مناطق همان سیاست‌هایی را به کار می‌بندند که اعضای حزب کارگران کردستان ترکیه (پ ک ک) دارند.

بارزانی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر ترکیه در جنگ با پ ک ک است.

رئیس اقلیم کردستان عراق در ادامه به ابراز نگرانی درباره آینده کردهای سوریه پرداخت و گفت: حزب اتحادیه دموکراتیک به دلیل سیاست‌های نامنسجم خود از حمایت سایر جناح‌ها در سوریه برخوردار نیست.

وی اضافه کرد: این حزب همچنان از دولت اسد حمایت می‌کند اما هیچ ایده‌ای درباره آینده کردها در منطقه ندارد، این حزب با اپوزیسیون سوریه هیچ همکاری ندارد.

بارزانی در پاسخ به این پرسش که احتمال همکاری نظامی ترکیه و عراق برای آزادسازی موصل را چگونه ارزیابی می‌کند، گفت که در این باره تردید دارد.

وی خاطرنشان کرد: فکر نمی‌کنم ترکیه به کمپین آزادسازی موصل بپیوندد اما ترک‌ها می‌توانند به نیروهایی که در این راستا مشارکت دارند، کمک کنند.علاوه بر این دولت عراق با نقش مستقیم ترکیه در این کمپین مخالفت دارد و در عین حال ترکیه خود نیز در این راستا راغب نیست

منبع: ایسنا

95103

نظرات
ADS
ADS
پربازدید