Performancing Metrics

لیگ جهانی والیبال برای کسب تجربه نیست | اتاق خبر
کد خبر: 371358
تاریخ انتشار: 28 شهریور 1395 - 07:43
آری گراسا:
رئیس فدراسیون جهانی والیبال با تاکید بر اینکه رقابت های لیگ جهانی برای کسب تجربه نیست، گفت: اگر تیم های شرکت کننده این رقابت ها را به چشم دیدار تدارکاتی ببینند، جریمه خواهند شد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، در اجلاس دپارتمان لیگ جهانی والیبال در مقر فدراسیون جهانی والیبال در شهر لوزان سوییس، که با حضور آری گراسا رئیس فدراسیون جهانی والیبال و دیگر اعضای دپارتمان از جمله دکتر داورزنی رئیس فدراسیون والیبال کشورمان برگزار شد، رئیس فدراسیون جهانی والیبال در سخنانی ضمن بیان اهداف و مواضع FIVB از برگزاری لیگ جهانی اظهار داشت: لیگ جهانی محلی برای تمرین تیم ها نیست و FIVB تلاش دارد که سطح این رقابت ها را بالا نگه دارد و از تیم های شرکت کننده نیز می خواهد که با تمام توان در این رقابت ها حضور یابند.

آری گراسا تصریح کرد: لیگ جهانی والیبال محل تمرین، دیدار تدارکاتی و استفاده از بازیکنان جوان برای کسب تجربه تیم ها نیست، بلکه رقابت های مهم این رشته ورزشی در جهان است که باید سطح آن همچنان بالا نگه داشته شود.

وی با تاکید بر اینکه احترام به تماشاگران و تلویزیون در لیگ جهانی امری ضروری است، گفت: وقتی لیگ جهانی در سطح واقعی برگزار شود، یعنی به هدف خود که رشد و توسعه این ورزش در جهان است، رسیده ایم. اگر تیمی با تمام قدرت در این رقابت ها حاضر نشود به مردم و رسانه ها بی احترامی کرده است. باید به علاقمندان والیبال احترام بگذاریم.

رئیس فدراسیون جهانی والیبال با تاکید مجدد برای حضور قدرتمند تیم ها در لیگ جهانی  سال 2017 گفت: تیم های شرکت کننده در لیگ جهانی باید در ترکیب 14 نفر خود هشت بازیکن لیگ جهانی سال 2016 و شش بازیکن بازی های المپیک را همراه داشته باشند، در غیر اینصورت مشمول جریمه 50 درصدی پاداش های نقدی دور مقدماتی یا بین قاره ای این رقابت ها خواهند شد.

وی درباره داوران برای این رقابت ها نیز گفت: بر اساس عملکرد داوران و امتیازات آنان بهترین داوران را برای لیگ جهانی انتخاب می کنیم و روابط و سیاست در انتخاب داوران نقشی ندارد. داوران تنها بر اساس عملکردشان توسط فدراسیون جهانی برای قضاوت در مسابقات انتخاب می شوند.

گراسا با اشاره به بررسی عملکرد تیمهای شرکت کننده در لیگ جهانی سال 2016 گفت: از نظر تعداد تماشاگر، رکورد بیشترین تماشاگر بازی های خانگی را تیم ملی والیبال در سالن 12 هزار نفری آزادی تهران به نام خود ثبت کرده است.

وی در پایان تاکید کرد: باید بازار لیگ جهانی والیبال در سال 2017 همچنان گرم بماند تا روند رو به رشد و توسعه جهانی این رشته ورزشی ادامه یابد و حامیان مالی بیشتری نیز جذب این ورزش شوند تا این رشته ورزشی بیش از پیش تعالی پیدا کند.

/انتهای پیام

94108:کد

کلید واژه ها :
نظرات