Performancing Metrics

امضای قرارداد با FATF اتفاق خوب برای اقتصاد ایران | اتاق خبر
کد خبر: 371439
تاریخ انتشار: 28 شهریور 1395 - 11:26
یک کارشناس اقتصاد بین الملل در گفتگو با اتاق خبر اعلام کرد
امضای قرار داد FATF را باید از جنبه اقتصادی بررسی کنیم و نمی توان آن را به مباحث سیاسی ارتباط داد.

اتاق خبر-گروه اقتصادی: یک کارشناس اقتصاد بین الملل در خصوص امضای قرارداد FATF توسط به اتاق خبر گفت: در این مورد بحث های زیادی شده است اما باید در نظر داشته باشیم برای اینکه بتوانیم در نظام اقتصاد جهانی وارد شویم لازم است به تعهداتی که در روابط مالی بین الملل وجود دارد پایبند شویم.

کمیل طیبی با تاکید بر جنبه های نظارتی این نهاد تصریح کرد: مبنای FATF بر پایه مبارزه با پول شویی است و کشورها می تواند با پایبندی بر اصول طرح شده در آن خود را برای روابط بین المللی آماده کند.

وی در اینباره تصریح کرد: همانطور که سازمان تجارت جهانی ابزارهای ضد دامپینگ دارد این نهاد ها با جنبه های نظارتی خود به شفافیت بیشتر اقتصاد  کشور کمک می کنند لذا ایران با پایبندی بیشتر بر اصول طرح شده در این نهاد می تواند مورد پذیرش جهانی قرار گیرد.

طیبی با اشاره به اینکه عمل کردن به این تعهدات ضروری است تاکید کرد: آن مفادی که از پولشویی و فساد اقتصادی نهادها جلوگیری می کند تاثیر به سزایی در بهبود نظام اقتصادی کشور ایفا می کند.

وی همچنین اظهار داشت: امضای این قرارداد از هر وجهی که مورد ارزیابی قرار گیرد به نفع اقتصاد کشور است و نباید بحث FATF  را از جنبه های سیاسی بررسی کنیم.

این کارشناس مباحث اقتصاد بین الملل در ادامه اعلام کرد: این تعهدات به دلیل اینکه اقتصاد کشور شفاف می شود و ارائه اطلاعات را تسهیل می کند می تواند به جذب سرمایه گذاری خارجی کمک کند.

طیبی پایان افزود: هنگامی که نظام اقتصاد کشور از نهاد های مالی بین المللی فاصله داشته باشد موجب می شود که بسیاری از ظرفیت های داخلی ناشناخته بماند و با ارزش های جهانی مطابقت نداشته باشد بنابراین فاصله بیشتر از این نهاد ها باعث می شود که سرمایه گذاران خارجی نتوانند با اطمینان کامل سرمایه خود را به کشور وارد کند.

95103 ت

نظرات
ADS
ADS
پربازدید