Performancing Metrics

نیروهای عراقی اکتبر برای عملیات آزادسازی موصل آماده می‌شوند | اتاق خبر
کد خبر: 371784
تاریخ انتشار: 30 شهریور 1395 - 23:29
ژنرال دانفورد:
رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت، نیروهای عراقی ماه اکتبر برای اجرای عملیاتشان برای باز پس گیری شهر موصل آماده خواهند بود اما تصمیم‌گیری درباره زمان دقیق چنین عملیاتی به عهده نخست‌وزیر عراق است.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، این اظهارات نشان‌دهنده نزدیک بودن عملیات نظامیان عراقی برای باز پس گیری شهر موصل از گروه تروریستی داعش است. ژنرال جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اظهار کرد: زمان عملیات باز پس گیری شهر موصل را حیدر العبادی، نخست وزیر عراق تعیین خواهد کرد.

دانفورد که در حال بازگشت از مذاکراتش با همپیمانان آمریکا در اروپا بود، گفت: عراقی‌ها همه نیروهای لازم را در اختیار دارند و اکنون تنها یک تصمیم سیاسی از جانب حیدر العبادی می‌تواند زمان اجرای عملیات‌ها را تعیین کند اما ماموریت ما این است که به عراقی‌ها کمک کنیم نیروها و حمایت لازم برای عملیاتشان در موصل را به دست بیاورند و ما برای این کار در ماه اکتبر آماده خواهیم بود.

شهر موصل که بزرگترین شهر تحت کنترل گروه تروریستی داعش در عراق است در سال 2014 توسط گروه تروریستی داعش تصرف شد.

برنامه ریزان نظامی در پنتاگون اعلام کردند که جنگ برای بازپس گیری موصل جنگی پیچیده برای برنامه ریزان جنگی است زیرا گروه داعش احتمالا از تاکتیک عقب نشینی از برخی مناطق به منظور تقویت خود در مناطق دیگر استفاده خواهند کرد.

این در حالی است که باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا نیز روز دوشنبه دولتش از کنگره و دیگر کشورها خواهند خواست کمک‌هایشان به عراق را تشدید کنند و به بازسازی موصل بعد از خارج کردن تروریست‌های داعش از آن کمک کنند.

اوباما در اظهاراتش در پایان یک نشست با حیدر العبادی گفت: امیدوار است که تا پایان 2016 در خصوص موصل پیشرفت حاصل شود اما جنگ سختی برای این شهر در پیش خواهد بود.

انتهای پیام/

کد: 94108

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید