Performancing Metrics

نشست کمیته چهارجانبه فلسطین برای بررسی ازسرگیری مذاکرات صلح خاورمیانه | اتاق خبر
کد خبر: 371818
تاریخ انتشار: 31 شهریور 1395 - 06:34
کمیته چهارجانبه بین المللی صلح روز پنجشنبه آینده نشستی را با حضور وزرای خارجه امریکا و روسیه و نمایندگان اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد در شهر نیویورک برگزار می‌کند تا تلاش های صورت گرفته برای از سرگیری روند سازش را مورد بررسی قرار دهد.

اتاق خبر: مارک تونر سخنگوی رسمی وزارت خارجه آمریکا خاطر نشان کرد: در نشست روز پنجشنبه تلاش های صورت گرفته برای مذاکره میان طرفین فلسطینی و صهیونیستی مورد بررسی قرار خواهد گرفت. ما می خواهیم بر این مساله تاکید کنیم که به دنبال راهکاری جایگزین برای مذاکرات سازش نیستیم.

تونر این اظهارات را در گفتگو با خبرنگاران در حاشیه نشست های مجمع عمومی سازمان ملل بیان کرد و در واکنش به سوال خبرنگار "العربی الجدید" مبنی بر اینکه آیا آمریکایی انتظار دارند که کمیته چهارجانبه در نشست روز پنجشنبه خود طرح یا توصیه عملی برای حل مساله فلسطین ارائه دهد، اظهار داشت: هنوز برای پیش بینی نتایج این نشست زود است اما ما تلاش های صورت گرفته برای از سر گیری مذاکرات سازش و طرح های ارائه شده را مورد بررسی قرار خواهیم داد تا ببینیم چه کاری می توانیم برای پیشبرد این مساله انجام دهیم.

 به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، جان کری، وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه پس از دیدار با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در حاشیه نشست های مجمع عمومی سازمان ملل نسبت به بن بست در روند سیاسی سازش و مشکلات موجود بر سر راه راهکار تشکیل دو کشور به خاطر ناآرامی ها و درگیری های اخیر در اراضی اشغالی فلسطین و تداوم شهرک سازی های اسرائیل ابراز نگرانی کرد.

جان کربی سخنگوی وزارت خارجه آمریا خاطر نشان کرد که طرفین فلسطینی و آمریکایی بر ضرورت تلاش برای پیشبرد مذاکرات سازش تاکید کردند.

قرار است باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا فردا چهارشنبه با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در نیویورک دیدار کند اما هنوز مشخص نیست که با عباس هم دیدار خواهد داشت یا نه.

منبع: ایسنا

95103

نظرات
ADS
ADS
پربازدید