Performancing Metrics

لزوم بهره‌گیری صنایع از محققان بومی برای تحقق اقتصاد مقاومتی | اتاق خبر
کد خبر: 371860
تاریخ انتشار: 31 شهریور 1395 - 14:41
معاون پژوهشی دانشگاه آزاد شوشتر عنوان کرد
معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر گفت: ارتباط و تعامل میان دانشگاه با صنایع درحد انتظار نیست.

اتاق خبر: معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر با بیان اینکه ارتباط و تعامل میان دانشگاه با صنایع درحد انتظار نیست زیرا کمتر از توانمندی‌های محققان بومی استفاده می‌کنند، گفت: اگر از توانمندی‌های دانشگاه‌ها و محققان درون‌ استانی برای اجرای پروژه‌های تحقیقاتی صنایع استفاده و هزینه‌ها هم درون استان صرف ‌شود، در تحقق اقتصاد مقاومتی مؤثر واقع می‌شود.

دکتر احمدرضا عمانی در خصوص همکاری‌های تحقیقاتی دانشگاه با صنایع و سازمان‌ها اظهار داشت: در حال حاضر دانشگاه با شرکت‌های صنعتی ازجمله سازمان آب و برق، صنایع فولاد، نیروگاه رامین و ... که نیاز تحقیقاتی دارند، 15 طرح تحقیقاتی برون‌دانشگاهی منعقد کرده که این پروژه‌ها توسط اعضای هیأت‌ علمی دانشگاه در حال انجام است.

وی با اشاره به توانمندی‌های دانشگاه، تصریح کرد: در حال حاضر 150 کارگاه و آزمایشگاه تحقیقاتی فعال در دانشگاه وجود دارد که از تجهیزات مدرن(High-tech) برخوردار هستند و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه نیز تحقیقات و آزمایش‌های مورد نیاز برای انجام رساله‌های خود را با استفاده از امکانات این آزمایشگاه‌ها انجام می‌دهند.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی شوشتر با بیان این‌که این آزمایشگاه‌ها به محققان حوزه‌های برق، مکانیک، عمران، معماری و کشاورزی در استان نیز خدمات ارائه می‌دهند، گفت: همچنین به‌تازگی یک مرکز تحقیقات در دانشکده کشاورزی دانشگاه راه‌اندازی شده است که با راه‌اندازی این مرکز زمینه‌ لازم جهت انجام تحقیقات کاربردی، انعقاد تفاهم‌نامه‌ها با مراکز تحقیقاتی ملی و بین‌المللی، فرصت‌های مطالعاتی و برگزاری همایش‌های ملی و بین‌المللی فراهم شده است.

عمانی روند انعقاد طرح‌های پژوهشی در این دانشگاه را رو به رشد خواند و درباره انتظارات از صنایع و سازمان‌ها تصریح کرد: انتظار می‌رود صنایع توجه لازم را به امکانات و توانمندی‌های دانشگاه‌ها و محققان بومی در استان داشته باشند و به جای این‌که طرح‌های تحقیقاتی خود را به محققان خارج از استان واگذار کنند با توجه به وجود امکانات لازم برای این طرح‌ها از محققان خبره و باتجربه استان استفاده کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر 70 درصد اعضای هیأت‌ علمی دانشگاه در مرتبه استادیار به بالا هستند و هر کدام از آن‌ها در حوزه تحقیقاتی خود حرف برای گفتن دارند ارتباط و تعامل میان دانشگاه با صنایع خوب است ولی آن‌طور که انتظار می‌رود، نیست زیرا کمتر از توانمندی‌های محققان بومی استفاده می‌کنند.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی شوشتر در خصوص تأثیر افزایش این همکاری‌ها در حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی، بیان کرد: اگر از محققان درون‌استانی استفاده شود، این افراد تعهد بیشتری نسبت به وظایفشان خواهند داشت. ما می‌توانیم از توانایی‌های درون‌استانی استفاده کنیم و بودجه هم درون استان صرف ‌شود که این رویکرد می‌تواند در تحقق اقتصاد مقاومتی مؤثر واقع شود.

منبع: ایسنا

95103

نظرات
ADS
ADS
پربازدید