Performancing Metrics

عملکرد ضعیف دستگاه‌ها در خروج خودروهای فرسوده پایتخت | اتاق خبر
کد خبر: 371924
تاریخ انتشار: 31 شهریور 1395 - 22:30
عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس عملکرد دستگاه‌های ذی‌ربط در خروج خودروهای فرسوده پایتخت را ضعیف خواند وبر ضرورت ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت برای از رده خارج کردن این خودروها از سوی دولت و بانک‌ها تاکید کرد.

به گزارش اتاق خبر  روح الله بابایی صالح در گفت وگو با خانه ملت، در رابطه با اظهارات مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران مبنی بر نوسازی تمامی تاکسی‌های پیکان تا پایان سال جاری، گفت: متاسفانه اقدامات انجام شده در جهت نوسازی خودروهای فرسوده تاکنون موفق نبوده و به گونه ای این گونه اظهارت بیشتر جنبه شعاری دارد تا عملی؛  بنابراین بعید می‌دانم تا پایان سال جاری شاهد خروج تمامی تاکسی های پیکان فرسوده در پایتخت باشیم.

 

نوسازی تاکسی‌های پیکان از توان دارندگان آنها خارج است

نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نوسازی  تاکسی‌های پیکان از توان دارندگان آنها خارج است، یادآور شد: افراد به دلیل آنکه از توان اقتصادی لازم برای تعویض خودروی فرسوده خود برخوردار نیستند به اجبار برای تامین مخارج به تاکسی پیکان فرسوده خود اکتفا می کنند.

 

حمایت ها از دارندگان تاکسی های فرسوده ضعیف است

این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه حمایت‌ها از دارندگان تاکسی های فرسوده برای نوسازی ضعیف است، تصریح کرد: باید با ارائه وام کم بهره بانکی با اقساط بلندمدت به دارندگان تاکسی های فرسوده گام موثری در جلوگیری از تردد خودروهای فرسوده در پایتخت برداشت زیرا تردد این خودروها نقش جدی در آلودگی هوا، افزایش معضل ترافیک و همچنین اتلاف انرژی و وقت دارند.

 

لزوم افزایش حمایت دولت از دارندگان تاکسی‌های فرسوده

بابایی صالح بر لزوم افزایش حمایت دولت از دارندگان تاکسی‌های فرسوده تاکید کرد وگفت: از آنجایی که صاحبان این خودروها توان پرداخت اقساط نوسازی را ندارند حمایت دولت از این قشر منجر به درآمدزایی بیشتر آنها و سهولت در پرداخت اقساط نوسازی خواهد شد.

وی تردد خودروهای فرسوده را از جمله معضلات مهم پایتخت برشمرد و عملکرد دستگاه‌های ذی‌ربط در خروج خودروهای فرسوده پایتخت را ضعیف خواند و افزود: با توجه به وارونگی هوا در فصل سرما دستگاه ها و مسئولان ذی ربط باید به صورت جدی به دنبال راهکارهای مناسب و برای نوسازی خودروهای فرسوده بوده و برای سهولت در نوسازی راهکارهای مناسب را بررسی، پیگیری و دنبال کنند.

نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس دهم، با بیان اینکه درآمد رانندگان تاکسی به هیچ وجه تکافوی هزینه های آنها را نمی‌دهد، تصریح کرد: برخلاف تصور افرادی که فکر می کنند درآمد رانندگان تاکسی بسیار زیاد است اما تعداد زیادی از این قشر با مشکلات اقتصادی زیادی دست و پنجه نرم می کنند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، بر لزوم همکاری هماهنگ و مسئولانه پلیس راه، راهنمایی و رانندگی، تاکسیرانی، دولت، خودروسازان و بانک ها برای سریع تر از رده خارج کردن تاکسی های فرسوده پایتخت تاکید کرد و گفت: تمامی دستگاه ها و مسئولان در این باره باید به وظیفه خود عمل کنند زیرا تردد این خودروها تبعات زیادی را برای سلامتی پایتخت نشینان به همراه داشته که خود مسئولان و خانواده آنها هم عضوی از افراد ساکن در این شهر هستند.

94105

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید