Performancing Metrics

اجازه دهیم تیم ملی برنامه‌اش را اجرا کند | اتاق خبر
کد خبر: 371972
تاریخ انتشار: 1 مهر 1395 - 05:47
طالبی:
سرمربی تیم ملی ایران در جام جهانی 98 تاکید کرد که باید به تیم ملی فرصت اجرای برنامه‌هایش را داد. او می‌گوید حضور تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 10 بار بیشتر از قهرمانی یک تیم در لیگ ایران یک هوادار فوتبال را خوشحال می‌کند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، جلال طالبی درباره شروع اردوی تیم‌ ‌ملی فوتبال پیش از دیدار با ازبکستان و کره و برخی اعتراض مربیان لیگ برتر به این تعطیلات، اظهار کرد: این مشکل همیشه کم و زیاد وجود داشته است. ما در هر دوره این مشکل را داشته‌ایم و سختی‌هایی برای باشگاه‌ها وجود داشته است. بهترین راه این است که ما یک الگوی مناسب را برای لیگ برتر پیدا کنیم. ما نباید خودمان را با کشورهای عربی مقایسه کنیم، چرا که لیگ آنها نهایتا در شش ماه برگزار می‌شود و به پایان می رسد.

سرمربی سابق تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران با اشاره به لیگ کره جنوبی و ژاپن، گفت‌: باید ببینیم آنها چگونه برنامه‌ریزی می‌کنند که به طور همزمان می‌توانند مسابقات لیگ و جام حذفی و بازی‌های ملی را برگزار کنند. باشگاه‌های ما هم نمی‌خواهند از تعطیلات لیگ متضرر شوند. با این حال حضور تیم‌ ‌ملی در جام جهانی برای هر کشوری افتخار است . 100 درصد هواداران ایرانی دوست دارند که تیم‌ ‌ملی به جام جهانی صعود  کند.

او با بیان این که قبل از تدوین برنامه مسابقات لیگ باید باشگاه‌ها را در جریان تعطیلات قرار می‌دادند، افزود: شاید اگر مربیان ما از تعطیلات خبر داشتند می‌توانستند برنامه‌ریزی بهتری را انجام دهند و الان هم به این تعطیلات اعتراضی نمی‌کردند.

طالبی در واکنش به این که سازمان لیگ بهمن ماه سال 94 برنامه لیگ شانزدهم را در اختیار باشگاه‌ها قرار داده و آنها موافقت خود را با آن اعلام کرده‌اند، تاکید کرد:  شاید آن موقع در کوران مسابقات نبودند و فکر نمی‌کردند که تیم‌شان از تعطیلات متضرر می‌شود. به‌ هر حال همه کشورهای آسیایی کم و بیش با این مشکل روبرو هستند، اما به نظرم بهترین کار این است که اجازه دهیم تیم‌ ‌ملی هر برنامه‌ای که مناسب است را اجرایی کند. موفقیت تیم‌ ‌ملی، موفقیت باشگاه‌ها هم خواهد بود. ما نمی‌توانیم بگوییم به مانند اروپا چهار روز قبل از بازی‌های رسمی لیگ‌مان را تعطیل کنیم.

سرمربی سابق تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران با تاکید بر این که  حضور تیم‌ ‌ملی در جام جهانی برای یک هوادار فوتبال مهم‌تر از قهرمانی 10 بار قهرمانی یک تیم در لیگ برتر است، ادامه‌ داد: همه دوست دارند که تیم‌ ‌ملی  کشورشان در جام جهانی حاضر باشد. برای بر طرف شدن این مشکلات هم باید یک الگوبرداری مناسب از کشورهای توسعه یافته انجام دهیم.

او درباره  اقدام ازبک‌ها برای تعطیلی لیگ برتر کشورشان چهار روز زودتر از ایران، خاطر نشان کرد: احتمالا باشگاه‌های آنها هم از این تعطیلات ناراحت هستند، اما همه برای موفقیت تیم‌ ‌ملی کشورشان تلاش می‌کنند. ما چهار سال قبل با ازبکستان بازی کرده‌ایم و به نظرم با کسب یک پیروزی که سزاوار آن نبودیم از آن کشور فرار کردیم. هر چند در حال‌ حاضر تیم‌ ‌ملی نشان داده به سختی شکست می‌خورد و گل زدن به ایران کار مشکلی است. من از بازی با ازبکستان نگران نیستم  و فکر می‌کنم نتیجه‌ دلخواهمان را در آنجا کسب می‌کنیم. نگرانی من از دیدار با کره است.

طالبی خاطر نشان کرد: کره‌ای‌ها معمولا قبل از بازی با ایران در ورزشگاه آزادی اضطراب و استرس دارند و همین موضوع موجب شکست آنها می‌شود. آنها برای پیروزی در تهران به میدان نمی آیند و یک تساوی باب میل آنها است. آنها به پیروزی در بازی برگشت فکر می‌کنند.

انتهای پیام/

کد:94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید