Performancing Metrics

نشست مشترک هیات تجاری گیلان و جمهوری آذربایجان، نتیجه بخش بود | اتاق خبر
کد خبر: 372053
تاریخ انتشار: 1 مهر 1395 - 20:35
رئیس هیات تجاری بازرگانان گیلان گفت: نشست مشترک هیات تجاری این استان با فعالان بخش اقتصادی جمهوری آذربایجان که در آن کشور برگزار شد، نتیجه بخش بود و ثمرات زیادی برای هر دو طرف خواهد داشت.

اتاق خبر:علی خودکار روز چهارشنبه در حاشیه بازگشت هیات تجاری گیلان از جمهوری آذربایجان در جمع خبرنگاران افزود: در این سفر سه روزه، تمام جوانب و ظرفیت های بازار و مراکز تجاری جمهوری آذربایجان مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت.
وی اظهار کرد: دولت تدبیر و امید اهتمام ویژه ای برای تحقق شعار سال و توسعه و تقویت بخش صادرات دارد و این سفرها ، موجب رونق اقتصادی و پویایی مبادلات تجاری بین ایران و جمهوری آذربایجان می شود.
خودکار بیان کرد: فعالان اقتصادی گیلان در بخش خصوصی اعم از رئیسان اتاق های اصناف استان، تولیدکنندگان صادرات محور و بازرگانان در این سفر حضور داشتند و زمینه های توسعه تجارت خارجی گیلان با جمهوری آذربایجان مورد بررسی قرار گرفت.
وی ادامه داد: گیلان از ظرفیت های تولیدی خوبی برخوردار است و در این استان مواد غذایی، لوازم خانگی، لوازم خودرو، انواع میوه و سبزیجات، لوازم پزشکی، آرایشی و بهداشتی تولید و به کشورهای خارجی صادر می شود.
او گفت: فعالان تجاری گیلان به تناسب ظرفیت های تجاری این استان در قالب هیاتی 25 نفره از مراکز تجاری باکو بازدید کردند و تصمیمات اتخاذ شده در نشست های تخصصی در جمهوری آذربایجان، به منظور رونق بیشتر روابط اقتصادی و تجاری کشورمان لحاظ خواهد شد.
استان هایی که در نوار مرزی شمالی کشور قرار دارند، از مراکز تجاری باکو بازدید کرده اند و استان گیلان سومین استان ایران بود که هیات تجاری آن به جمهوری آذربایجان عازم شد.
شهرستان بندری آستارا با 86 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان واقع شده و به علت قرار گرفتن در نوار مرزی جمهوری آذربایجان، با سالانه حدود 800 هزار تردد مسافر داخلی و خارجی، سومین مرز پرتردد کشور است.
اداره کل گمرک آستارا رتبه اول تجارت چمدانی در میان مرزهای زمینی و رتبه اول صادرات در میان مرزهای شمال کشور را دارد، در پنج ماه امسال 145 هزار تن کالا به ارزش اقتصادی 73 میلیون دلار از گمرک این شهرستان به خارج از کشور صادر شده است.

منبع: ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید