Performancing Metrics

داعش مسئولیت انفجار در نشست مخالفان در درعا سوریه را برعهده گرفت | اتاق خبر
کد خبر: 372155
تاریخ انتشار: 2 مهر 1395 - 18:54
یک گروه وابسته به تشکیلات تروریستی داعش مسئولیت انفجار روز گذشته که سرکردگان النصره و ائتلاف مخالفان سوریه در حومه درعا را هدف قرار داد، برعهده گرفت.

اتاق خبر: یک انفجار انتحاری روز پنجشنبه نشست فرماندهان مسلح جبهه جنوبی سوریه از جمله سرکرده‌هایی در جبهه النصره در حومه درعا را هدف قرار داد و به کشته شدن ابوالطیب، فرمانده نظامی گروه الحمزه انجامید.

حال گروهی موسوم به "جیش خالدبن الولید" وابسته به داعش مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است.

در انفجار روز گذشته در مقر پلیس در شهر انخل در حومه درعا را هدف قرار داد، یعقوب العمار، وزیر اداره محلی در آنچه که دولت موقت سوریه خوانده می‌شود نیز کشته شد. یک عامل انتحاری خود را در داخل این مقر منفجر کرده بود.

در بیانیه دفتر اطلاع رسانی "ولایت دمشق" وابسته به داعش نیز آمده است: پس از پیگیری دقیق یکی از اعضای گروه جلیقه انفجاری خود را در نشست "سرکرده‌های کفر" در شهر انخل منفجر کرد که در پی آن تعدادی از سران کفر و اجیرشدگان از جمله یعقوب العمار، وزیر اداره محلی و غصاب العبد، رئیس شورای نظامی و فادی الفشتکی، مسئول اداره پلیس و افراد دیگر کشته شده و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند. این عملیات انتحاری درکل حدود 50 کشته و زخمی برجای گذاشت.

در همین حال، یکی از منابع مخالف تصریح کرد که بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که عامل انتحاری یک نوجوان 15 ساله بود که از سوی گروهک‌های زیرزمینی به عضویت گرفته شده بود و به دستگاه پلیس نفوذ کرده تا خود را در میان مسئولان مخالفان منفجر کند.

منبع: ایسنا

95103

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید