Performancing Metrics

جودو به روزهای خوب خود بر می‌گردد | اتاق خبر
کد خبر: 372613
تاریخ انتشار: 5 مهر 1395 - 18:00
درخشان:
رییس فدراسیون جودو گفت: شاهد این خواهیم بود که بر خلاف گفته بعضی‌ها جودو به روزهای خوب خود بر می گردد.

به‌ گزارش اتاق خبر، به نقل از ‌ایسنا، محمد درخشان پس از این که به عنوان رییس فدراسیون جودو انتخاب شد، بیان‌ کرد: همه شاهد بودند که انتخابات خوبی برگزار شد و از کاندیداها و وزارت ورزش  و جوانان تشکر می‌کنم. این انتخابات نشان دهنده رشد و بلوغ جامعه جودو بود و خوشبختانه هم رقابت نزدیکی داشتیم که در نهایت من انتخاب شدم.

او در مورد  علت بازگشتش به فدراسیون جودو، تصریح کرد:  فعالیت‌های بین‌المللی و داخلی جدا از هم نیستند. در این چند سال مشکلاتی را در جودو داشتیم که تغییر مدیریت هم دردی را دوا نکرد. حتی این اواخر شرایط سخت تر شده بود. رییس کنفدراسیون آسیا به من گفت‌ کشور یمن که دو تکه شده است، هنوز رییس فدراسیون جودوی خود را تغییر نداده ، اما ایران از ابتدای امسال سه نفر را جابه جا کرده و هنوز هم می‌خواهد انتخابات برگزار کند.

درخشان ادامه‌ داد: این بی ثباتی و بی برنامگی موجب شد علاوه بر این که در مسائل و امور اجرایی خللی ایجاد شود وجهه بین‌المللی نیز تخریب شود. باید تغییر اساسی کنیم و یک بار دیگر جودو را به وضعیتی که در سطح جهان است برسانیم. در داخل دچار غفلت شده ایم که البته فقط مسائل فنی نیست و فکر می‌کنم که 80 درصد جودو مسائل اداری آن است که آن هم به مدیریت آن باز می‌گردد. شاهد این خواهید بود که بر خلاف گفته بعضی‌ها فدراسیون به روزهای  خوب خود باز می‌گردد.

درخشان همچنین گفت‌: ما پیش از این مدال‌های زیادی در بازی‌های آسیایی می گرفتیم و حتی در سنگین وزن میران و رودکی برای رفتن به  المپیک با یکدیگر رقابت داشتند، اما اکنون شرایط به گونه‌ای است که فیلیپین در سنگین وزن نماینده دارد، اما ایران کسی را اعزام نمی‌کند.

رییس فدراسیون جودو  در مورد این که چه مشکلاتی باعث شدند وضعیت جودو به هم بریزد، گفت‌: یکی از مشکلات حاشیه سازی بوده است. ما خودمان هم باید این مساله را کنترل کنیم. اگر کسی انتقادی دارد و بخواهیم او را گردن بزنیم، یا اعضای تیم‌ ‌ملی در صف بایستند تا علیه فدراسیون مصاحبه کنند، حاشیه به وجود می‌آید. در فدراسیونی که من خدمتگزار آن هستم برای حرف زدن هم برنامه وجود دارد. یعنی همان طور که برای همه موارد برنامه‌ریزی خواهیم کرد برای صحبت کردن  هم وجود دارد و این کار شدنی است.

او در مورد حضورش در کمیته‌ بازاریابی فدراسیون فوتبال نیز، گفت‌: من عضو کمیته‌ بازاریابی بودم. البته اگر بر کنار نشده باشم.  در چهار سال اول ریاست  کفاشیان، رییس کمیته‌ بازاریابی بودم که بعد استعفا دادم. اگر قسمت باشد در این بخش هم فعالیت می‌کنم و با تمام قوا کار می‌کنم، اما باید بعضی از کارهای غیر ضروری و وقت گیر را کنار بگذاریم. 

درخشان در پاسخ به این سوال که از میراسماعیلی برای حضور در فدراسیون دعوت به همکاری خواهد کرد یا خیر؟  گفت‌:  ما با شناختی که داریم دعوت به همکاری می‌کنیم و در هر صورت وظیفه اخلاقی ماست که چنین کاری انجام دهیم و از افراد برای تخصصی که دارند استفاده کنیم. هنوز هم میراسماعیلی فرزند من است. حالا ممکن است برخی اوقات عصبانی شود.

مجمع انتخاباتی فدراسیون جودو امروز (یک شنبه) برگزار شد.در دور اول محمد درخشان 18 رای و آرش میراسماعیلی 16 رای کسب کرده بودند بنابراین انتخابات  به دور دوم کشیده شد. در دور دوم محمد درخشان با کسب 21 رای به مدت چهار سال‌ به عنوان رییس این فدراسیون  انتخاب شد. میر اسماعیلی نیز 18 رای کسب کرد.

انتهای پیام /

کد:94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید