Performancing Metrics

کفاشیان: جام جهانی قطر، جام‌جهانی ایران است! | اتاق خبر
کد خبر: 373265
تاریخ انتشار: 8 مهر 1395 - 12:20
شاید نامزد میزبانی جام‌جهانی 2038 شدیم
نایب رییس فدراسیون فوتبال ایران با اعلام این که جام‌جهانی قطر، جام جهانی ایران است، ابراز امیدواری کرد ایران در سال 2038 میزبان جام‌جهانی فوتبال شود.

به‌ گزارش اتاق خبر، به نقل از ‌ایسنا، علی کفاشیان نایب رییس فدراسیون فوتبال ایران در اظهاراتی ابراز امیدواری کرد قطر میزبان خوبی برای جام جهانی 2022 باشد. او همچنین به هند برای قبول میزبانی جام جهانی نوجوانان در سال آینده تبریک گفت‌. علی کفاشیان در یک مصاحبه ایمیلی با این پایگاه اینترنتی در مورد موضوعات مختلفی صحبت کرد. بخشی از این گفت‌وگوی جالب به این شرح است.

* نظر شما درباره میزبانی قطر برای جام جهانی 2022 چیست؟

من شکی ندارم که خواهران و برادران ما در قطر یک جام جهانی خوبی را میزبانی خواهند کرد. من می دانم که قطر جمعیت جوانی دارد و زنان و  مردانی در کنار هم کار می‌کنند تا بتوانند به بهترین شکل ممکن میزبانی جام جهانی را برای قطر جلو ببرند. قطر به عنوان کشوری کوچک در جهان با چالش‌های بزرگی روبرو شده اما معتقدم می‌تواند به خوبی این رویداد را میزبانی کند. البته ممکن است یکی، دو اشتباه نیز از سوی آنها در راه میزبانی جام جهانی رخ داده باشد، ولی این چیزی از ارزش های آنها کم نمی‌کند.

* به نظر شما هدف برگزاری دومین جام‌جهانی در قاره آسیا و اولین جام‌جهانی در خاورمیانه چه خواهد بود؟

هدف اصلی هر جام‌جهانی برگزاری 64 بازی است. این که هر کشوری بعد از چهار سال رویای خودش را تحقق یافته می‌بیند و در این رقابت‌ها حضور می‌یابد. جام جهانی 2022 فرصت طلایی نه تنها برای قطر و کشورهای خاورمیانه،‌ بلکه برای تمامی مسلمانان جهان است تا چهره واقعی اسلام را به جهان نشان دهیم. در شرایط سیاسی فعلی این خیلی مهم است تا شباهت‌های زیادی بین مردم جهان را نشان دهیم. بدون هیچ تبعیض، رنگ و نژادی. این که چطور ارزش های خانواده‌ برای ما بالاتر از همه چیز دارای اهمیت است. موضوع احترام و صبر نیز باید در این جا به جهانیان نشان دهیم. بزرگانی چون گاندی و ماندلا نیز در طول زندگی شان برای این موضوعات جنگیدند. قطعا این موضوعات باید در کانون توجه برای جام جهانی 2022 باشد. اگر شما به کشورهای مسلمان زیادی سفر کنید همه پیر و جوان برخورد خیلی خوبی با شما خواهند داشت و با زبان انگلیسی به شما خوش آمد می‌گویند.

* شما در مصاحبه‌ای که قبلا داشته‌اید عنوان کردید  که حاضر هستید برای میزبانی جام جهانی 2022 به قطر کمک کنید. بیشتر در این باره توضیح می دهید که در چه زمینه‌هایی تمایل دارید به قطر برای میزبانی جام جهانی 2022 کمک کنید؟

اولین موضوع بحث هواداران‌مان است. در جام ملت‌های‌ آسیا اخیر ما بعد از استرالیا هواداران بیشتری داشتیم و در اکثر دیدارها نیز اکثر هواداران پرشور ما در ورزشگاه‌ها حضور دارند و می‌توانیم برای جام جهانی 2022 روی این موضوع تاکید کنیم که هواداران ایرانی در ورزشگاه‌های قطر حاضر باشند. علاوه بر این می‌توانیم حمایت‌های زیادی نیز از قطر داشته باشیم، چرا که این فرصت طلایی برای ما است و می دانیم که میزبان جام جهانی از اهمیت زیادی برخوردار است و چشم تمام دنیا به منطقه ما خواهد بود و این فرصت بسیار خوبی برای ما است که اتحاد خوبی داشته باشیم. ما و قطر مشترکات زیادی با هم داریم که در طول دهه‌های گذشته فراموش شده است. فوتبال و این جام جهانی می‌تواند تغییرات مثبتی در این زمینه ایجاد کند. ما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که بیست و دومین دوره جام جهانی فقط انجام 64 بازی بین تیم‌های راه یافته از 21 نوامبر تا 18 دسامبر نباشد.

* میزبانی جام جهانی نوجوانان سال آینده از طرف هند چه پیامدهای دارد.

فکر می‌کنم برای تمام هندی ها خبر خوبی بوده که این کشور توانسته میزبانی جام جهانی نوجوانان را بر عهده بگیرد و به همین خاطر به آنها تبریک می گویم. سال آینده میزبانی این رویداد می‌تواند حس غرور شما را بار دیگر بیدار کند تا تاریخ کهن و غنی فوتبال در کشور شما بار دیگر باعث افتخارتان گردد. من رقابت‌های اخیر انتخابی جام جهانی را در قاره آسیا دیدم و نشانه‌های زیادی پیشرفت در بین کشورهای مختلف ملاحظه کردم. فکر می‌کنم سال آینده بازیکنانی به هند بیایند که آینده فوتبال جهان در اختیار آنها خواهد بود.

* از جیانی اینفانتینو، رییس فیفا به خاطر قدرتی که به شوراهای این نهاد داده که باعث شده نهادهای مستقل فیفا به مانند کمیته‌ اخلاق تضعیف شود، انتقاد شده نظر شما در این باره چیست؟

من هم درباره این موضوع به اندازه شما اطلاع دارم. من در حال‌ حاضر در شورای فیفا حضور ندارم و اطلاعی در این زمینه ندارم.  انتقاداتی که درباره این موضوعات از اینفانتینو می‌شود ‌دقیق و جامع نیست، درست مانند انتقاداتی که از او درباره حقوق و مزایایش می‌شود. از دور که به این ماجرا نگاه می‌کنم حس می‌کنم که یک خصومت شخصی در میان است.

* ایران چه زمانی می‌تواند میزبان جام جهانی باشد؟

به این زودی‌ها نمی‌تواند. ما فهمیدیم که چین قصد دارد کشور بعدی باشد که بعد از قطر از قاره آسیا درخواست میزبانی جام جهانی را داشته باشد و می‌خواهد درخواستش را برای سال 2030 ارائه کند. در حقیقت این یک هدف دست نیافتنی است. به نظر من یا اروپا و یا آمریکا به صورت مشترک مثلا اروگوئه و آرژانتین در سال 2030 میزبان جام جهانی می‌شوند. چرا که 100 سال از جام جهانی در آن سال می‌گذرد و اروگوئه شانس زیادی برای میزبانی دارد. در جام جهانی 2034 قطعا یک کشور اروپایی میزبان جام جهانی خواهد بود و چین اگر می‌خواهد میزبان جام جهانی شود باید برای سال 2038 اقدام کند.

شاید ما نیز در آن زمان در کنار چین درخواست میزبانی در جام جهانی را ارائه کنیم و اگر در آن سال چین از ما جلو بزند و میزبان شود باید یک نسل بگذرد تا بعد از سال 2050 ما میزبان جام جهانی شویم، ولی در حال‌ حاضر ما خودمان را به نوعی برای جام جهانی 2022 مسئول می‌دانیم. مردم منطقه خصوصا مسلمانان جهان باید از این فرصت استفاده کنند تا اتحادشان را به جهانیان نشان دهند. جام جهانی 2022 قطر، جام جهانی ما خواهد بود.

انتهای پیام/

کد:94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید