Performancing Metrics

مالیات بر ارزش افزوده موجب ایجاد واحدهای تولیدی زیرزمینی شده است | اتاق خبر
کد خبر: 373649
تاریخ انتشار: 11 مهر 1395 - 13:38
رئیس خانه صنعت و معدن خراسان‌شمالی گفت: قانون مالیات بر ارزش افزوده موجب ایجاد واحدهای تولیدی زیرزمینی شده است.

اتاق خبر: امید حیدریان ، با اشاره به این‌که تصویب این قانون موجب شده تا فقط تولیدکننده قانونمند ضرر کند، افزود: اخذ مالیات بر ارزش افزوده دارای سلسله مراتبی است که از ابتدا که تامین کننده مواد اولیه است تا خریدار کالا که مردم محسوب می‌شوند، باید آن را پرداخت کنند.

وی ادامه داد: این درحالیست که در حال حاضر تولیدکنندگانی هستند که برای عدم پرداخت مالیات بر ارزش افزوده فاکتور ارائه نمی‌دهند و این امر سبب شده تا بسیاری از تولیدکنندگان که به صورت قانونمند کار می‌کنند ضرر کنند، به طوری که به علت فعالیت این واحدهای تولیدی زیر زمینی، واحدهای تولیدی دیگر بسیاری از بازارهای خود را از دست داده‌اند.

حیدریان اظهار کرد: علاوه بر واحدهای تولیدی زیرزمینی، واحدهای تولیدی دیگر نیز برای بخشی از کالاهای تولیدی خود که فاکتور ارائه نمی‌دهند، مالیات بر ارزش افزوده نیز پرداخت نمی‌کنند و هیچ ناظری نیز بر عملکرد آن‌ها نظارت ندارد.

وی گفت: یکی از راه‌های برون رفت از این مشکل این است که از واحدهای تولیدی که فاکتور ارائه نمی‌شود کالا نیز خریداری نشود تا واحدهایی که این مالیات را پرداخت می‌کنند نیز متضرر نشوند.

این مقام مسئول تصریح کرد: اگر واحدهای تولیدی ضابطه‌مند و قانونمند که به صورت ماهانه مالیات بر ارزش افزوده خود را پرداخت می‌کنند همانند آن واحدهای تولیدی زیر زمینی فعالیت کنند سود زیادتری عاید آن‌ها خواهد شد.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید