Performancing Metrics

ائتلاف متجاوز عربی انصارالله را تهدید کرد | اتاق خبر
کد خبر: 373726
تاریخ انتشار: 11 مهر 1395 - 22:00
در پی انهدام ناو اماراتی در دریای سرخ؛
ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان سعودی عصر شنبه در پی انهدام ناو جنگی امارات در سواحل جنوب غرب یمن گروه انصارالله را تهدید کرد.

اتاق خبر: احمد العسیری، سخنگوی ائتلاف متجاوز عربی مدعی شد که گروه انصارالله یک کشتی "غیرجنگی و امدادرسان" را که کار انتقال کمک‌ها به عدن را برعهده داشت، طی ساعات اولیه صبح روز شنبه در سواحل تنگه باب المندب در دریای سرخ هدف قرار داد.

العسیری در گفت‌وگوبا این شبکه رسمی عربستان ادعا کرد: انصارالله هیچ تصمیمی برای ثبات یمن ندارد و آنها از کشتی‌های صید در عملیاتشان در تنگه باب المندب استفاده می‌کنند و این دلیلی بر ناتوانی آنهاست.

العسیری به آنچه که آن را "تناقض حوثی‌ها" خواند،‌ اشاره کرد و گفت: آنها هم می‌جنگند و هم خواهان آتش بس هستند.

 وی درباره  امنیت گذرگاه دریایی باب المندب گفت: مساله باب المندب بین‌المللی است و بر منافع تمامی کشورها تاثیر می‌گذارد.

سخنگوی ائتلاف عربی افزود: تدابیر ما شدیدتر، جدی‌تر و با دقت‌تر خواهد بود تا کشتی‌هایی که از باب المندب عبور می‌کنند امنیت کامل داشته باشند.

العسیری به ماهیت این اقدامات اشاره‌ای نکرد، اما جنگنده‌های ائتلاف سلسله حملاتی را به مقرهای انصارالله در نوار ساحلی دریای سرخ داشتند.

 این در حالی است که ابوظبی به گونه‌ای دیگر این خبر را اعلام و مدعی شده است، یکی از  کشتی‌های جنگی امارات وابسته به ائتلاف عربی در سواحل شهرستان المخاء دچار سانحه شد اما هیچ تلفاتی بر جای نگذاشت.

ارتش امارات اعلام کرده است که درباره این اتفاق تحقیق خواهد کرد.

 به نظر می‌رسد حمله اخیر انصارالله منجر به موانعی در آغاز دور جدید مذاکرات و درخواست‌ها برای آتش بس 72 ساعته شود چرا که سخنگوی ائتلاف سعودی مدعی شد، نمی‌توان به کسانی که یک کشتی "امدادرسان" را هدف قرار می‌دهند، اعتماد کرد.

ائتلاف متجاوز عربی عصر شنبه در بیانیه‌ دیگری از نجات مسافران این کشتی که به گفته آنها "غیرنظامی" بودند، خبر داد.

این در حالی است که انصارالله هدف حمله به کشتی را تایید کرده اما گفته است که یک ناو را هدف گرفته است.

 سایت المسیره به نقل از رسانه جنگ در یمن روز شنبه تصاویری از هدف قرار دادن یک کشتی جنگی اماراتی در سواحل المخاء را پخش کرد.

 یک مقام نظامی به این سایت گفت: بعد از رصد و تحت تعقیب قرار دادن این کشتی آن با موشکی هدف قرار گرفت که منجر به انهدام کامل و آتش گرفتن آن شد.

 این منبع گفت: 22 تفنگدار دریایی در پی این حمله کشته شدند.

 شبکه المیادین نیز با تایید این خبر اعلام کرد، 22 نیروی نظامی امارات در این عملیات انصارالله کشته شدند.

 به گفته این منبع نظامی این کشتی جنگی اماراتی از نوع "سویفت" با سرعت بسیار بالا بوده و برای انتقال سربازان و تجهیزات نظامی استفاده می‌شد.

 این منبع یمنی ادامه داد: در پی هدف قرار دادن این کشتی قایق‌های جنگی‌ فورا خود را به محل رسانده و منبع شلیک موشک را هدف قرار دادند.

 در این راستا شرف غالب لقمان، سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن بر آمادگی نیروهای انصارالله و ارتش یمن برای پاسخگویی به هر گونه حمله‌ای تاکید کرد و گفت: موضوع سواحل ما شوخی بردار نیست.

 لقمان تصریح کرد: بیانیه نیروهای ائتلاف عربی درباره عملیات در دریای سرخ متناقض بوده و منعکس کننده تشویش آنهاست. آنها تلاش می‌کنند ملت‌های‌شان درباره واقعیت ماجرا بی‌اطلاع نگه دارند و واقعیت را به آنها نگویند.

منبع: ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید