Performancing Metrics

سمنان و بوشهر استان های پیشرو در سرشماری اینترنتی هستند | اتاق خبر
کد خبر: 373989
تاریخ انتشار: 12 مهر 1395 - 22:15
معاون اقتصادی مرکز آمار ایران گفت: در میان استان های کشور، سمنان و بوشهر با حدود 14 درصد ثبت نام، تاکنون در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن سال 1395 پیشرو هستند.

اتاق خبر:محمد صادق علیپور روز دوشنبه در جلسه مشترک شورای اداری استان قم با فرماندهان نیروی انتظامی استان در مجتمع فرهنگی، آموزشی عمار فرماندهی انتظامی قم، با اشاره به این که آمار عملکرد استان ها در جریان ثبت نام اینترنتی سرشماری نفوس و مسکن به طور مداوم کنترل می شود، افزود: از مسئولان تمام استان های کشور می خواهیم شهروندان را به انجام ثبت نام اینترنتی سرشماری نفوس و مسکن ترغیب کنند.
وی ادامه داد: این کار با کاهش نیروی انسانی مورد نیاز از 110 هزار به 40 هزار تن، موجب صرفه جویی قابل توجهی در هزینه ها می شود.
وی بیان کرد: روش جمع آماری اطلاعات در دوره های قبل، سنتی و با مراجعه ماموران آمار به منازل مردم انجام می شد، اما در دوره جدید فرآیند سرشماری با استفاده از روش های الکترونیکی و اینترنتی انجام می شود.
وی با بیان این که سرشماری ها در کشور به دلیل سرعت بالای تحول های جمعیتی، هر پنج سال یک بار برگزار می شود، گفت: یکی از مهمترین مولفه های توسعه پایدار، داشتن آمار صحیح است، چراکه برنامه ریزی های خرد و کلان نیازمند آمار منطقی و قابل اتکاست.
علیپور با اشاره به این که اطلاعات مردم در سطح ملی جمع آوری می شود، افزود: اطلاعات جمع آوری شده در سرشماری نفوس و مسکن در سطح محرمانه نگهداری می شود.
سرشماری نفوس و مسکن سال 1395 به صورت اینترنتی از سوم مهرماه آغاز شده و تا بیست وچهارم همین ماه ادامه دارد و از ٢٥ مهر تا ٢٥ آبان ماه سرشماری حضوری در سراسر کشور انجام خواهد شد.
این جلسه به مناسبت هفته نیروی انتظامی و با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
نهم تا پانزدهم مهرماه به عنوان هفته نیروی انتظامی نامگذاری شده است.

منبع: ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید