Performancing Metrics

تاکید ولایتی بر تلاش دشمنان برای تضعیف روابط تهران و بغداد | اتاق خبر
کد خبر: 374110
تاریخ انتشار: 12 مهر 1395 - 22:41
در دیدار با سفیر عراق در ایران انجام شد
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز( دوشنبه) با راجح الموسوی سفیر کشور عراق در تهران دیدار کرد و در خصوص روابط دوجانبه، همکاری‌های بین المللی و منطقه‌ای و آخرین تحولات به بحث و تبادل نظر پرداخت.

اتاق خبر: علی‌اکبر ولایتی در این دیدار با اشاره به سوابق تاریخی و دلایل متنوع ارتباط و اتصال عمیق دو ملت ایران و عراق گفت: دین، تاریخ و فرهنگ مشترک از جمله دلایل ارتباطات عمیق دو کشور است که موجب تبادل و برقراری ارتباطات مستحکم شده و دشمن می‌خواهد این ارتباطات مهم و قوی را با سست کردن اعتقادات مردم تضعیف کند و جنگ امروز دشمنان و توطئه‌گران، عقیدتی و فرهنگی است.


ولایتی تصریح کرد: مردم ایران و عراق محبین و پیروان اهل بیت (ع) هستند و با وجود چنین اشتراکات قوی در میان دو ملت، بی تردید پیروز خواهند بود و در مبارزه با دشمنان به موفقیت دست خواهند یافت.


سفیر عراق در ایران هم با ابراز خرسندی از دیدار با رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، روابط کنونی دو کشور را یک فرصت تاریخی دانست و با اشاره به جایگاه مرجعیت در دو کشور که بسیار ارزشمند، حائز اهمیت و تاثیرگذار است، گفت: راز اقتدار ملت ما تمسک به اسلام و تبعیت از مرجعیت است.

وی با اشاره به دیدارش با نماینده سازمان ملل تاکید کرد: من در این دیدار به او گفتم که سازمان ملل یک تشکر به ایران مدیون است، چون اگر ایران و ایستادگی آنان در برابر داعش نبود، نه تنها عراق، بلکه کل منطقه از دست رفته بود.

منبع: ایسنا

95103

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید