Performancing Metrics

نرخ بالای سود تسهیلات بانکی برای حوزه تولید توجیه اقتصادی ندارد | اتاق خبر
کد خبر: 374139
تاریخ انتشار: 13 مهر 1395 - 16:32
نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکل حوزه صنعت در تأمین نقدینگی گفت : نرخ بالای سود تسهیلات بانک ها برای حوزه تولید توجیه اقتصادی ندارد.

اتاق خبر:محمد قمی روز سه شنبه در جلسه بررسی مشکلات صنعتگران پاکدشت که با حضور رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان تهران در شهرک صنعتی عباس آباد برگزار شد اظهار کرد: یکی از مهمترین مشکلات حوزه اقتصاد به ویژه در شهرستان پاکدشت مطالبات این واحدها از دولت است، مطالبه ای که اگر پس از چند سال نیز وصول شود باز به همان نرخ گذشته است در صورتی که بانک ها مطالبات معوق خود را با قیمتی بالاتر از صنعتگران مطالبه می کنند.
وی گفت: صنعتگران در تأمین نقدینگی خود با مشکلات جدی مواجه هستند و برای گذر از این مشکل مجبورند که از تسهیلات بانکی با نرخ سود 22 تا 24 درصد استفاده کنند، تسهیلاتی که سود بالای آن به هیچ عنوان برای صنعتگران توجیه اقتصادی ندارد.
قمی افزود: نرخ بالای سود تسهیلات بانکی در شرایط رکود اقتصادی، مشکلات صنعتگران دو چندان کرده، مشکلاتی که تعطیلی این واحدهای صنعتی منجر می شود.
وی تصریح کرد: در بسیاری از موارد طولانی شدن مراحل اداری اعطای تسهیلات باعث می شود که متقاضیان از دریافت آن پشیمان شوند که این امر یقینا باعث تعطیلی و یا کاهش میزان تولید آن واحد صنعتی می شود.
وی اظهار داشت: در هنگام اجرای قانون هدفمندی یارانه ها قرار بود که بخشی از منابع این قانون به واحدهای تولید اختصاص یابد ، هدفی که هیچ گاه در عمل محقق نشد.
نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی مالیات های سنگین را دیگر مشکل تولید کنندگان اعلام کرد و از سازمان امور مالیاتی خواست تا به منظور تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی ، در قانون مالیات و همچنین مالیات بر ارزش افزوده تجدید نظر کند.
قمی افزود: تولید کنندگان در شرایط رکود اقتصاد با مشکل تولید مواجه هستند ، اگر تولید را افزایش دهند ، برای دریافت پول خود با مشکل مواجه خواهند شد و اگر از میزان تولید خود بکاهند مجبور می شوند که کارگران را تعدیل کنند که در این صورت با قوانین اداره کار مواجه شده و مشکلات دیگری را پیش خود می بینند.
وی گفت : به واسطه تحریم های دشمنان قسم خورده نظام ، بسیاری از ماشین آلات صنایع و واحدهای تولیدی مستهلک شده و به نوسازی نیاز دارد و مسئولان باید برای این مشکل نیز چاره اندیشی کرده و تولید کنندگان را در به روز رسانی ادوات و تجهیزات یاری کنند.
پاکدشت با 450 هزار نفر جمعیت در 20 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع است.
بیش از 3 هزار واحد تولیدی کوچک ، متوسط و بزرگ در پاکدشت فعالیت می کنند.

منبع:ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید