Performancing Metrics

بنادر کشور به 54شناور آتش نشانی مجهز می شوند | اتاق خبر
کد خبر: 374481
تاریخ انتشار: 15 مهر 1395 - 08:12
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت:در راستای تقویت و تامین تجهزات ایمنی مورد نیاز بنادرکشور بتازگی تامین 54 شناور آتش نشانی جدید با امکانات مورد نیاز مصوب شده که روند انعقاد قرارداد و خرید آنها در حال طی شدن است.

اتاق خبر:محمد سعید نژاد روز چهارشنبه در همایش تجلیل از آتش نشانان برتر بنادر کشوردر بوشهر افزود:HSE در سازمان بنادر و دریانوردی نباید تنها محدود به خود سازمان باشد و در این راستا پیمانکارانی که در محوطه های بنادر فعالیت دارند نیز رعایت این مهم برای آنها به عنوان الزام دیده شده است.
وی یادآورشد: روند برگزاری مانورهای آمادگی در بنادر کشور منظم است و به منظور پیشگیری و آمادگی برای مقابله با حوادث این رویه باید تداوم داشته باشد.
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهارداشت:دردو سال اخیر با حوادث آتش سوزی که در بنادر استان بوشهربه وقوع پیوست مردم خسارت قابل توجهی دیدند که برای مقابله با آن باید امکانات و تجهیزات ایمنی مورد نیاز تمامی بنادر استان بوشهر تامین شود.
وی باتاکید برتوجه بهHSE سازمان بنادر و دریانوردی گفت:روش های مقابله با حوادث احتمالی در سطح بنادر کشور باید بطور دقیق پیش بینی و به نحوه مقابله آن به بطور مطلوبی توجه شود تا از میزان خسارات های احتمالی در سطح بنادر کاسته شود.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی یادآورشد: چنانچه در زمینه پیشگیری تجهیزات و استانداردهای لازم را تامین نکنیم در حوزه مقابله با حوادث عملکرد موفقی را نخواهیم داشت.
سعید نژاد در ارتباط با بخش حمل و نقل دریایی نیزگفت:در نیمه نخست امسال عملکرد حمل و نقل دریایی در بنادر کشور 25 درصد افزایش یافته است که طی این فعالیت میزان صادرات نیز بیشتر از واردات گزارش شده است.
وی ادامه داد: برای ساماندهی و تقویت فعالیت بخش حمل و نقل دریایی نیاز است شبکه ارتباط بین بنادر بعنوان یک الگو توسعه یابد و از این ظرفیت برای انتقال کالا از طریق دریا اقدام کرد.
سعیدنژاد همچنین با تاکید بر ضرورت رونق بنادر با سابقه کشور مانند بوشهر گفت: در این راستا طرح های توسعه ای در بندر بوشهر با اعتبار 500 میلیارد تومان و با مشارکت بخش خصوصی و سازمان بنادر و دریانوردی در شرایط عملیاتی قرار دارد.
وی با تاکید بر رونق سواحل کشور بویژه سواحل جنوبی گفت:با اقداماتی که درسطح بندر بوشهر در دست انجام است افق های روشنی را فراروی این بندر می بینیم.
در حاشیه این آئین فعالان و پیشکسوتان حوزه ایمنی و آتش نشانی بنادر کشور تجلیل شدند.

منبع:ایرنا

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید