Performancing Metrics

همکاری وادا و اینترپل برای مقابله با قاچاق مواد نیروزا | اتاق خبر
کد خبر: 374515
تاریخ انتشار: 15 مهر 1395 - 12:49
آژانس جهانی ضد دوپینگ (وادا) و اینترپل با همکاری هم پروژه‌ای به نام Energia برای مقابل با قاچاق مواد نیروزا ایجاد کردند.

وادا

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، اتفاق‌های اخیر در فاش شدن بسیاری از پرونده‌های مربوط به دوپینگ و همچنین استفاده گسترده از مواد نیروزا بین ورزشکاران موجب شد آژانس جهانی ضد دوپینگ و پلیس بین الملل در پروژه تازه‌ای به فکر ایجاد سازمانی برای مبارزه با قاچاق و استفاده از این مواد بیفتند. 

این پروژه بر جلوگیری از قاچاق مواد نیروزای ورزشکاران مانند آبولیک استروئید، هرمون رشد، پپتید و اریتروپوئتین تمرکز دارد. اینترپل از سال 2009 تاکنون با وادا همکاری می‌کند. کشورهایی که درخواست شرکت در این پروژه را دارند، می‌توانند به آنالیزهای مربوطه دسترسی پیدا کنند.

دبیرکل وادا درباره این پروژه گفت:‌ پروژه Energia گامی مهم برای مقابله با دوپینگ است. وادا و اینترپل با همکاری هم بهتر می‌توانند با قاچاق مقابله کنند. اطمینان داریم این پروژه می‌تواند به حفاظت از ورزش پاک کمک کند.

رییس اینترپل نیز در این باره گفت: استفاده از داروهای دوپینگ دیگر تنها محدود به ورزشکاران حرفه‌ای نیست. موادی همچون آنابولیک استروئید از طریق اینترنت به فروش می‌رسد و در اختیار همه قرار می‌گیرد. معمولا تولید کنندگان این مواد، قوانین مربوط به سلامت را در نظر نمی‌گیرند و آنها را در اختیار همه قرار می‌دهد.

انتهای پیام/

کد: 94108

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید