Performancing Metrics

دانش‌محور بودن شرکت‌های دانش‌بنیان؛ مانعی برای پرداخت تسهیلات‌ | اتاق خبر
کد خبر: 374632
تاریخ انتشار: 16 مهر 1395 - 04:50
رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان زنجان گفت: دانش‌محور بودن شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از مهم‌ترین موانع برای اعطای تسهیلات به این شرکت‌هاست.

اتاق خبر: مجید ناصحی‌مقدم  با بیان سخت‌گیری‌هایی که برای اعطای تسهیلات به این شرکت‌ها انجام می‌شود و موجب دلسردی شرکت‌ها از اخذ این تسهیلات شده است، تصریح کرد: هر چند وعده‌هایی که برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان داده شده، زیاد است اما در عمل شاهد سخت‌گیری‌هایی در ارائه این حمایت ها هستیم؛ به‌عنوان مثال تسهیلاتی که برای شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته است خصوصا در بخش وثیقه برای این شرکت‌ها بسیار سنگین و کمرشکن است و همین موضوع سبب شده است تا استقبال چندانی نیز از این حمایت‌ها از سوی شرکت‌ها صورت نگیرد.

رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان زنجان ادامه داد: بهترین نوع این تسهیلات 18 ماهه و با نرخ سود 4 درصد است که شرکت دانش‌بنیانی که ایده دانش‌محور خوب و مطلوبی را داشته باشد، می‌تواند از آن بهره‌مند شوند اما هر چه درجه و میزان دانش‌محور بودن کاهش یابد نرخ سود افزایش یافته و طرح‌هایی که توسط شرکت‌ها ارائه می‌شود باید فناورانه باشد.

ناصحی‌مقدم خاطرنشان کرد: این طرح‌های فناورانه ثبت شده و توسط کمیته‌ای بررسی می‌شود و پس از ارزیابی‌ها و بررسی‌های انجام شده، نحوه اعطای وام به طرح مورد نظر داده می‌شود و همچنین این تسهیلات از 4 تا 18درصد بوده و حداقل و حداکثر زمان بازپرداخت آن از 3 تا 7 سال است.

لازم به ذکر است، در استان زنجان تاکنون تنها دو شرکت دانش‌بنیان موفق به اخذ تسهیلات یک میلیارد ریالی شده‌اند و هر چند افراد زیادی متقاضی وام وجوه اداره شده هستند اما زمانی‌که با این شرایط سخت مواجه می‌شوند از اخذ آن منصرف می‌شوند.

مبنع: ایسنا

95103

نظرات
ADS
ADS
پربازدید