Performancing Metrics

در فضای دوقطبی رای مردم احساسی خواهد بود | اتاق خبر
کد خبر: 374751
تاریخ انتشار: 16 مهر 1395 - 21:29
ترقی:
یک فعال سیاسی اصولگرا، گفت: جناح‌های سیاسی و نامزدهای انتخابات از دوقطبی کردن جامعه پرهیز کنند زیرا دوقطبی شدن موجب از بین رفتن وحدت کشور شده و زمینه را برای مانور مخالفان نظام فراهم می‌کند.

اتاق خبر: حمیدرضا ترقی با اشاره به آثار منفی دوقطبی شدن جامعه در دوره انتخابات،‌ اظهار کرد: دوقطبی شدن جامعه موجب دو شقه شدن جامعه، ایجاد تفرقه و از بین رفتن انسجام ملی ‌می‌شود.

 

وی افزود: در این شرایط عده‌ای مورد حمایت و سوءاستفاده بیگانگان قرار می‌گیرند و مخالفان نظام پشت یک جریان پنهان می‌شوند و میدان پیدا می‌کنند. در واقع انتخابات به عرصه رقابت موافقان و مخالفان نظام تبدیل می‌شود. از سویی دوقطبی شدن جامعه موجب هیجانی شدن و غیرعقلانی شدن جامعه شده و مردم از انتخاب عقلانی فاصله می‌گیرند.

 

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: در فضای دوقطبی سلامت انتخابات در معرض خطر قرار می‌گیرد و هر جریانی تمام تلاش خود را برای حذف رقیب به کار می‌گیرند. در نتیجه این اقدامات، انتخابات دچار چالش جدی می‌شود.

 

ترقی همچنین با اشاره به لزوم فاصله گرفتن از فضای دوقطبی در انتخابات، تصریح کرد: در فضای غیر دوقطبی، معیارها و شاخص‌ها برای انتخاب مردم، سبقت در خدمت خواهد بود نه حذف رقیب. از سویی برای اینکه از فضای دوقطبی فاصله بگیریم باید جریان‌های متعددی در انتخابات حضور داشته باشند تا جامعه به دو دسته تقسیم نشود. در این شرایط فضا برای انتخاب عقلانی مردم فراهم می‌شود زیرا مردم به جای رأی احساسی، رأی عقلانی مبتنی بر شناخت دقیق نامزدها خواهند داد.

 

وی در پایان گفت: جناح‌ها،‌ احزاب و نامزدهای انتخابات از هم اکنون از دوقطبی سازی پرهیز کنند. الان یک عده طرفدار کنسرت و عده‌ای مخالف آن هستند، در برجام هم قطبی‌سازی شده و برجام مخالف و موافق دارد. نباید این فضاها به انتخابات کشانده شود. گفتمان‌هایی هم که ارائه می‌شود همسو با گفتمان انقلاب و نظام باشد و از ارائه هرگونه گفتمانی که مورد سوء استفاده دشمن می‌شود،‌ پرهیز شود.

مبنع: ایسنا

95103

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید