Performancing Metrics

احتمال انجام آزمایش هسته‌ای جدید کره شمالی با توجه به عکس‌های ماهواره‌یی | اتاق خبر
کد خبر: 374815
تاریخ انتشار: 17 مهر 1395 - 10:00
باتوجه به عکس‌های ماهواره‌ای جدید که نشان‌دهنده حضور افراد و وسایل نقلیه در ورودی تونل آزمایش هسته‌ای در سایت کره شمالی است نگرانی‌ها در مورد انجام یک آزمایش هسته‌ای دیگر توسط پیونگ یانگ افزایش یافته است.

اتاق خبر: عکس‌های ماهواره‌ای جدید نشان‌دهنده افزایش فعالیت‌ها در سایت هسته‌ای کره شمالی و نزدیکی تونل‌های آن است. این در حالی است که احتمال انجام آزمایش هسته‌ای جدید از سوی کره شمالی با توجه به فرارسیدن چند مناسبت ملی این کشور در آینده نزدیک وجود دارد.

این عکس‌ها که در تاریخ اول اکتبر ثبت شده‌اند حضور افراد مختلف و وسایل نقلیه را در نزدیکی محل ورود تونل‌های سایت هسته‌ای کره شمالی نشان می‌دهد.

در حالی که انجام فعالیت‌ها در نزدیکی یکی از تونل‌ها اغلب عادی است اما افزایش حضور وسایل نقلیه در نزدیکی محل ورودی سه تونل امری بی‌سابقه است.

به گفته جک لیو، یکی از تحلیلگران کره شمالی این فعالیت‌ها می‌توانند به چند دلیل از جمله جمع‌آوری اطلاعات آزمایش هسته‌ای اخیر کره شمالی در ۹ سپتامبر و یا آماده‌سازی برای انجام یک آزمایش هسته‌ای جدید باشد.

پنجمین و آخرین آزمایش هسته‌ای کره شمالی که قدرتمندترین آزمایش هسته‌ای این کشور محسوب می‌شود باعث افزایش تنش‌ها در شبه جزیره کره شده است.

کره جنوبی اعلام کرده است که کره شمالی در هر زمان و در صورت فرمان کیم جونگ اون، رهبر این کشور آمادگی انجام آزمایش هسته‌ای دیگری را دارد.

 در این میان کارشناسان احتمال انجام آزمایش هسته‌ای جدید را در دو روز بالا می‌دانند: اول، روز یک‌شنبه که دهمین سالگرد انجام نخستین آزمایش هسته‌ای کره شمالی محسوب می‌شود و دوم، روز دوشنبه که هفتاد و یکمین سالگرد تاسیس حزب کارگر حاکم کره شمالی است.

کره شمالی سابقه انجام اقدامات مهم خود را در سالگردهای مختلف این کشور دارد.

آزمایش هسته‌ای ماه سپتامبر هم‌زمان با شصت و هشتمین سالگرد تاسیس رسمی دولت کره شمالی انجام شد.

انجام آزمایش هسته‌ای جدید از سوی پیونگ یانگ باعث تشدید بحث در مورد پاسخ به اقدامات کره شمالی در شورای امنیت سازمان ملل خواهد شد .

کره شمالی با توجه به قطعنامه‌های متعدد شورای امنیت از انجام آزمایش بمب هسته‌ای و موشک‌های بالستیک منع شده است.

با وجود محکومیت‌های گسترده بین‌المللی، کیم جونگ اون اعلام کرده که به توسعه برنامه هسته‌ای کره شمالی ادامه خواهد داد که معتقد است برای مقابله با خصومت آمریکا ضروری است.

کره شمالی تاکنون پنج آزمایش هسته‌ای را در سال های ۲۰۰۶، ۲۰۱۳،۲۰۰۹، ژانویه و سپتامبر ۲۰۱۶ انجام داده است.

منبع: ایسنا

95103

نظرات
ADS
ADS
پربازدید