Performancing Metrics

تخفیف سیمان صفر می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 375193
تاریخ انتشار: 18 مهر 1395 - 21:25
با وجود اینکه نیمه مهرماه برای اعلام قیمت نهایی سیمان تعیین شده بود، به گفته دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان اعلام قیمت نهایی سیمان در دستور مجمع مدیران عامل صنعت سیمان قرار نگرفت.

اتاق خبر: عبدالرضا شیخان ، با بیان اینکه با وجود گذشت سه روز از موعد برگزاری مجمع مدیران عامل صنعت سیمان هنوز قیمت نهایی آن اعلام نشده است، گفت: گزارشی که باید از جانب شرکت حساب‌رسی برای انجمن سیمان به عنوان مرجع تصمیم‌گیری قیمت سیمان تهیه‌ می‌شد هنوز تکمیل نشده است و در زمان برگزاری مجمع مدیران عامل صنعت سیمان به دست ما نرسید که همین امر باعث شد موضوع قیمت در دستور کار این مجمع قرار نگیرد.

وی تشریح کرد: از موعدی که قرار بود شرکت حسابرس طرف قرارداد انجمن سیمان اقدام به تحویل گزارش مربوط به قیمت‌گذاری این محصول کند، گذشته است و به شکل روزانه در حال پیگیری آن هستیم تا با توجه به بخشی از اطلاعات که از بازار بورس اتخاذ شده که شامل شرکت‌های سیمانی بازار بورس می‌شود و بخشی که مربوط به شرکت های خارج از بورس است بتوانیم به یک برآورد مناسب از قیمت سیمان برسیم.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان با اشاره به محتوای مجمع مدیران عامل اظهار کرد: در این جلسه تمرکز روی تعیین سهمیه‌ها و همچنین حذف کامل تخفیف سیمانی بود، چرا که علی‌رغم ابلاغ حذف تخفیف سیمان، هنوز هم برخی شرکت‌ها محصول خود را با اعلام تخفیف ارائه می‌کردند که این موضوع موجب شده بود به شرایطی که به طور ایده‌ال برای رسیدن به قیمت حقیقی سیمان مد نظر ما بود، نرسیم.

وی افزود: در مجمع تصمیم بر این شد تا خرید به صورت نقدی صورت بگیرد تا عادت بازار نسبت به خرید با تخفیف شکسته شود و بتوان قیمت‌ها را به مرز حقیقی شدن نزدیک کرد.

شیخان در خصوص کاهش سقف تولید کارخانه‌های سیمان که از مدت‌ها پیش در دستور کار این انجمن قرار گرفته بود، گفت: بسیاری از کارخانه‌ها توانسته‌اند سقف تولید خود را کاهش دهند که البته منظور از کاهش سقف تولید، کاهش تولید سیمان است، چرا که تولید کلینکر با همان میزان قبلی در جریان است زیرا روشن و خاموش کردن کوره برای تولیدکننده به صرفه نیست اما در مقابل برای تولید سیمان با کنترل کارکرد آسیاب‌ها سقف تولید این محصول را مورد کنترل قرار داده‌اند.

این فعال حوزه سیمان همچنین در تشریح وضعیت طرح‌های سیمانی دولت گفت: در حال حاضر بیشتر طرح‌های سیمانی به مشکلات مالی برخوردند و به نظر نمی رسد که بتوانند در زمان مقرر به وضعیت تولید دست پیدا کنند اما حتی در صورت رسیدن آن‌ها به تولید حدود یک میلیون تن سیمان وارد بازار خواهد شد که آن‌ را شامل سهمیه خواهیم کرد و نسبت به پخش آن اقدام خواهد شد که این میزان در مقایسه با ۴۸ میلیون تن امکان توزیعی که وجود دارد، چندان تاثیر خاصی در بازار نخواهد داشت.  

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید