Performancing Metrics

با بچه‌ها نمی‌توانیم قهرمان شویم | اتاق خبر
کد خبر: 375696
تاریخ انتشار: 23 مهر 1395 - 23:45
ونگر:
سرمربی آرسنال عنوان کرد این تیم مادامی که به حضور بازیکنان جوان در تیم خود پایبند باشد، نباید انتظار قهرمانی داشته باشد.

به‌ گزارش اتاق خبر، به نقل از ‌ایسنا، آرسنال بیش از 10 سال است که نتوانسته قهرمان لیگ برتر انگلیس شود. البته آنها در این مدت دو بار قهرمانی در جام حذفی را کسب کردند و فصل گذشته نیز با شکست چلسی، قهرمان جام اتحادیه شدند. این افتخارات برای باشگاهی مثل آرسنال کافی نیست. از سویی آرسن ونگر فرانسوی معتقد است سیاست‌هایی که باشگاه آرسنال داشته است، به او این اجازه را نداد تا برای قهرمانی تلاش کند.

ونگر در این زمینه اظهار کرد: برای این که شما فوتبالیست حرفه‌ای باشید، باید حداقل 23 سال زمان داشته باشید. قبل از آن شما ممکن است چند بازی خوب را داشته باشید ولی در ادامه دوران اوج خودتان را به زودی از دست می دهید و در نهایت، با برگزاری چند بازی متوسط و ضعیف از دوران اوج‌تان فاصله می گیرید. البته ممکن است یکی دو استعداد بزرگ این قاعده را نقض کند؛ مانند بازیکنانی همچون هکتور بیرین و یا الکس آیوبی.

ونگر در ادامه گفت‌: اگر به تیم‌های ملی نگاه کنید، می بینید که هیچ وقت نشده یک تیم با چند بازیکن جوان قهرمان یک تورنمنت شود چراکه برای قهرمانی در یک تورنمنت بزرگ علاوه بر جنبه فیزیکی، به نوعی برتری ذهنی نیز نیاز داریم و این برتری ذهنی در بازیکنان با تجربه قرار دارد. باید تجربه کافی داشته باشید تا به این مهم دست پیدا کنید. در آرسنال در طول یک دهه گذشته، بازیکنانی نداشتم که چنین قابلیتی را در خود داشته باشند. در واقع باید بگویم نمی‌شود با یک مشت بچه قهرمان شد. در طول سال‌های گذشته، سیاست باشگاه پرورش استعدادهای جوان بوده و در این امر خوب ظاهر شدیم. برای قهرمانی به بازیکنانی نیاز داریم که بین 25 تا 30 سال داشته و در فرم خوبی قرار داشته باشند. چیزی  که در این فصل در آرسنال می بینیم همین است.

آرسنال شنبه باید در لیگ برتر انگلیس در برابر سوانزی به میدان برود.

انتهای پیام/

کد:94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید