Performancing Metrics

نظام جدید آموزشی سال 97 کامل می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 375719
تاریخ انتشار: 24 مهر 1395 - 02:40
مدیرکل دفتر آموزش کاردانش وزارت آموزش و پرورش:
مدیرکل دفتر آموزش کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: بر اساس آخرین آمار ثبت نامی دانش آموزان، امسال 16 درصد دانش آموزان به شاخه کاردانش و 17 درصد به شاخه فنی و حرفه‌ای وارد شده‌اند.

اتاق خبر: مصطفی آذرکیش درباره آمار هنرجویان رشته کاردانش در سال تحصیلی جاری اظهار کرد: علی رغم اینکه در نیمه دوم مهرماه قرار داریم، تا کنون حدود 867 هزار نفر از دانش آموزان پایه نهم در پایه دهم ثبت نام کرده‌اند. البته هنوز ورود اطلاعات به سامانه سناد (سامانه ثبت نام دانش آموزی) تکمیل نشده است و همچنان ادامه دارد.

وی افزود: سال گذشته شمار دانش آموزان ثبت نام شده در این مقطع 960 هزار نفر بود و پیش بینی می شود هنوز اطلاعات 10 هزار دانش آموز وراد سامانه نشده باشد، برای اعلام نهایی آمار باید تا 15 آبان منتظر بمانیم.

مدیرکل دفترآموزش کاردانش وزارت آموزش و پرورش  با بیان اینکه بر اساس آمار سامانه سناد بیش از 16 درصد جمعیت دانش آموزی در این مقطع، در شاخه کاردانش، 17 درصد در شاخه فنی و حرفه‌ای و مابقی در رشته های نظری ثبت نام کرده‌اند و  رشد محدود دو تا سه درصدی در شاخه کاردانش داشته ایم.

آذرکیش درباره تاثیر هدایت تحصیلی در گرایش دانش آموزان به سمت شاخه های فنی و کاردانش گفت: امسال هدایت تحصیلی پس از 22 سال به پایه نهم آمد و شرایط هدایت تحصیلی نیاز به اطلاع رسانی بیشتر به خانواده‌ها داشت. امسال  همه دانش آموزان باید پرونده خود را از پایه نهم می‌گرفتند و در دبیرستان متوسطه دوم ثبت نام می‌کردند در صورتی که در گذشته دانش آموزان اول دبیرستان را می گذراندند و معمولا حود 60 درصد آنها بعد از انتخاب رشته در همان مدرسه خود می‌ماندند که کمی شرایط را متفاوت کرد.

وی ادامه داد: امید است سال آینده هدایت تحصیلی بهتر اطلاع‌رسانی شود و شاهد استقبال خوب خانواده‌ها از هنرستان‌ها باشیم. هدف‌گذاری برای دوره جدید بر اساس نشان‌گرهای ارزشیابی و با برنامه ریزی که از ابتدای سال داشتیم انجام شده و سال آینده وضعیت بهتر خواهد بود. به منظور رونق کار و تولید نیاز جدی به تربیت نیروی حرفه ای داریم.

مدیرکل دفترآموزش کاردانش وزارت آموزش و پرورش همچنین درباره تامین نیروی انسانی برای شاخه کاردانش گفت: برای امسال هزار و 800  سهمیه استخدامی ما در دوقالب استادکار و هنرآموز جذب شدند و دوره‌های یک ساله صلاحیت حرفه‌ای را در دانشگاه شهید رجایی گذراندند و برنامه کارورزی‌شان انجام شده است، بخشی دیگر از نیاز ما نیز از طریق فارغ‌التحصیلان دانشگاه شهید رجایی تامین شده است.

آذرکیش با بیان اینکه سه ساله شدن هنرستان‌ها از سال تحصیلی جاری کلید خورده است و در سال 97 سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم مستقر و نظام جدید کامل می‌شود گفت: با توجه به استقرار نظام جدید، نیاز به نیروی انسانی وجود دارد و امسال هرکجا با کسری مواجه شویم در قالب حق‌التدریس  جبران می‌کنیم.

منبع: ایسنا

95103

نظرات
ADS
ADS
پربازدید