Performancing Metrics

حمایت روسیه از عضویت دائم هند در شورای امنیت | اتاق خبر
کد خبر: 375896
تاریخ انتشار: 25 مهر 1395 - 16:05
رهبران روسیه و هند اعلام کردند، مسکو حامی تبدیل شدن دهلی نو به عضو دائم جدیدی در شورای امنیت سازمان ملل است.

مودی پوتین

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و نارندرا مودی، نخست وزیر هند گفتند، روسیه حامی تبدیل شدن هند به یکی دیگر از اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل است.

در بیانیه مشترک مودی و پوتین که امروز(شنبه) در پی دیدار آنها در ایالت "گوآ" در جنوب غرب هند در حاشیه اجلاس سران کشورهای گروه اقتصادی بریکس منتشر شد، آمده است: هند و روسیه خواهان اصلاحات فراگیر در شورای امنیت سازمان ملل هستند تا این شورا عملکرد موثرتری پیدا کرده و نمایانگر واقعیتهای ژئوپلتیکی معاصر باشد. روسیه بر حمایتش از کاندیداتوری هند برای تبدیل شدن به عضو دائم یک شورای امنیت اصلاح شده و گسترش یافته تاکید می کند.

امروز مقامات روسیه و هند از جمله رهبران دو کشور در چارچوب هفدهمین اجلاس سالانه روسیه-هند در حاشیه اجلاس سران کشورهای گروه اقتصادی بریکس در ایالت گوآ با یکدیگر دیدار و مذاکره کردند.

در همین راستا مسائلی نظیر مبارزه با تروریسم وهمکاری ها در زمینه انرژی و نظامی در صدر دستور کار آنها قرار داشت.

نارندرا مودی، نخست وزیر هند در سخنرانی در خصوص نشست امروزش با پوتین گفت: یک دوست قدیمی بهتر از دو دوست جدید است.

مقامات هند در پی دیدار امروز مودی و پوتین از توافق کشورشان برای خرید سامانه دفاع موشکی اس-400 به ارزش پنج میلیارد دلار از روسیه به همراه امضای توافقی با روسیه برای تولید مشترک 200 فروند هلی‌کوپتر "کاموف" خبر دادند. دو کشور همچنین در زمینه تولید ناوچه‌های نظامی و ایجاد کارخانه مشترک تولید هلی کوپترهای کاموف توافق کردند.

اس. جایشانکار، وزیر امور خارجه هند گفت: نشست میان مودی و پوتین نشان داد که روابط میان دو کشور در 9 ماه گذشته واقعا پیشرفت داشته است.

پوتین نیز خاطر نشان کرد: صنایع دو کشور همکاری میان خود را تقویت می کنند و همکاری فنی و نظامی میان دو کشور نیز ارتقا می یابد.

نخست وزیر هند نیز از موضع صریح روسیه در زمینه مبارزه با تروریسم قدردانی کرد.

مودی گفت: تروریسم فرامرزی کل منطقه را تهدید می کند.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید