Performancing Metrics

زمزمه‌های تقابل آمریکا با روسیه برای امنیت جهانی خطرناک است | اتاق خبر
کد خبر: 375906
تاریخ انتشار: 25 مهر 1395 - 18:31
هاشمی رفسنجانی:
در این جلسه ادامه بررسی و تدوین بندهای باقی مانده، پیشنهادی و اصلاحی در خصوص سیاست‌های کلی قانون‌گذاری کشور پیگیری شد و یک بند دیگر از این سیاست‌ها به تصویب رسید.

دیدار جمعی از رزمندگان و فرماندهان دوران هشت سال دفاع مقدس با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، در این جلسه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با تسلیت ایام شهادت و سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران وفادارش، به برگزاری مراسم باشکوه و گسترده عزاداری‌ها در سراسر کشور و آرامش و امنیت مثال زدنی آن اشاره کرد و گفت: باید از مردم به خاطر حضور گسترده در برنامه‌های عزاداری و از نیروهای امنیتی و اطلاعاتی به خاطر تأمین امنیت این برنامه‌ها تشکر کنیم که علیرغم برنامه‌های شوم و توطئه‌های زشت دشمنان برای ایجاد نا امنی، فضایی خلق کرده‌اند که مردم در کمال امنیت برنامه‌های عزاداری خویش را انجام دادند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با «ابراز تأسف شدید» به اقدامات غیرمعقول در عزاداری‌های امسال چند کشور، از جمله عراق و استفاده از قمه، زنجیرهای غیرمتعارف و حتی بعضاً سلاح اشاره کرد و گفت: با اینکه رهبری سال‌ها پیش صراحتاً به قمه زنی اشاره و آن را ممنوع کرده بودند و من هم در چندین خطبه‌ی نماز جمعه، مستنداً به قباحت این کار پرداخته بودم، متأسفانه فرهنگ سازی درستی نشد.

وی  به حضور برخی عناصر وهابی در اجتماعات عزاداری شیعیان در عراق و انجام کارهای زشت آنان و همچنین جدیت بعضی از رسانه‌های غربی برای پوشش این برنامه‌ها و پخش آنان در شبکه‌های متعدد تلویزیونی اشاره کرد و گفت: این کارها که هیچ ربطی به فرهنگ ناب عزاداری‌ها و بیان فلسفه‌ی قیام امام حسین(ع) ندارد، موجب بدنامی شیعیان در عالم می‌شود و باید با فرهنگ‌سازی غنی، جلوی گسترش و تعمیق این اقدامات گرفته شود.

هاشمی رفسنجانی،  در کنار ابراز تأسف به خاطر این اقدامات ناسزا، به برنامه‌های خوب و سازنده گروهی از جوانان برای رساندن غذاهای نذری به خانواده‌های نیازمندان اشاره کرد و گفت: حمایت از این کارها باعث آشنایی بیشتر جوانان، خانواده‌ها و مردم از برنامه‌های ماه محرم شیعیان در طول تاریخ می‌شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خویش، به زمزمه‌های تقابل آمریکا و هم‌پیمانانش با روسیه اشاره کرد و گفت: این حرف‌ها از حدّ شایعه‌های رسانه‌ای گذشته و حتی جزییات لشکرکشی‌ها را بیان می‌کنند که برای امنیت جهانی خطرناک است.

وی  هشدارهای امنیتی پوتین به شهروندان روسی در اقصی نقاط جهان و به خصوص در اروپا و همچنین مصاحبه‌ی اخیر بشار اسد در خصوص «جنگ روانی جهانی به خاطر مسایل سوریه» را قابل توجه دانست و گفت: عقلای جهانی باید هوشیار باشند که کنترل ماجرا، حتی اگر خیلی محدود هم آغاز شود، بسیار دشوار خواهد بود.

هاشمی رفسنجانی، دامن زدن به اختلافات سیاسی در خصوص اقدامات تروریستی و حمایت‌ها و دخالت‌های خارجی را برای حل مسایل سوریه بسیار مضر دانست و گفت: شواهد و قرائن حکایت از تداوم سیاست‌های خصمانه در منطقه، دامن زدن به اختلافات و نزاع‌های منطقه‌ای و تشدید بحران‌ها در منطقه و حتی در سطح بین‌المللی و جهانی دارد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، تصریح کرد: در چنین شرایط و موقعیت حساسی، هوشیاری کامل، تشریک مساعی و رصد کردن به روز و دقیق تحولات و نقل و انتقالات و مواضع کشورهای مرتبط و درگیر، توسط دستگاه‌های دیپلماسی و سیاسی، نظامی و امنیتی کشور ضروری است و باید متناسب با تحولات و تغییر شرایط و مواضع، تصمیم‌گیری‌ها و اقدامات لازم نیز انجام شود.

در ادامه جلسه، ولایتی،  علی لاریجانی، محسن رضایی و  آقامحمدی، گزارشی از آخرین شرایط، تحولات و وضعیت منطقه و بحران موجود ارائه کردند.

در ادامه جلسه، بررسی سایر بندهای سیاست‌های کلی قانون‌گذاری کشور در دستور جلسه قرار گرفت و بند ذیل به تصویب رسید.

ـ حفظ حقوق مشروع مردم در امر قانون‌گذاری و ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ، احترام، رعایت و تمکین به قانون به عنوان ارزش برتر اجتماعی و سیاسی از سوی مسئولین، دستگاه‌ها، مردم و تبدیل آن به یک مطالبه‌ی عمومی و برنامه ریزی برای آموزش حقوق و قوانین در سطوح مختلف توسط دستگاه‌های ذیربط به ویژه صداوسیما

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید