Performancing Metrics

برگزاری اولین همایش ملی فرآوری پتانسیل های ژئوپلیتیکی توسعه در کرانه های اقیانوسی جنوب شرق ایران | اتاق خبر
کد خبر: 375996
تاریخ انتشار: 25 مهر 1395 - 12:26
رئیس انجمن آمایش سرزمین ایران از برگزاری اولین همایش ملی باعنوان فراوری پتانسیل های ژئوپلیتیکی توسعه در کرانه های اقیانوسی جنوب شرق ایران در 27 مهر ماه در سالن وزارت کشور خبر داد .

به گزارش اتاق خبر به نقل انجمن آمایش سرزمین ایران، رئیس انجمن آمایش سرزمین ایران از برگزاری اولین همایش ملی باعنوان فراوری پتانسیل های ژئوپلیتیکی توسعه در کرانه های اقیانوسی جنوب شرق ایران در 27 مهر ماه در سالن وزارت کشور خبر داد .
وی تصریح کرد:  با توجه به اینکه از منظر ژئوپلیتیک ، موقعیت جغرافیایی ایران در جنوب شرق کشور ، موقعیتی کانونی است که اهمیت راهبردی بلند مدت داردو یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های این منطقه، مجاورت آن با آب‌های آزاد بین‌المللی در سرتاسر مرز جنوب شرق، همسایگی مستقیم با کشورهای پاکستان و افغانستان، و به طور غیرمستقیم با کشورهای آسیای مرکزی( از طریق ترکمنستان) است که یک راه غیرقابل چشم پوشی برای این کشورهای محصور در خشکی( به جز پاکستان) به دریاهای آزاد محسوب می‌شود و همچنین در جوار بزرگترین انبار انرژی دنیا یعنی خلیج فارس قرار دارد که کل سواحل جنوبی این خلیج ، استمرار ژئوپلیتیکی سرزمین ایران محسوب می شود لذا سواحل جنوب شرق دارای  برترین ویژگی های ژئوپلیتیکی و کارکرد ژئواستراتژیکی در جنوب شرق ایران می باشند . اما در حال حاضر زیرساخت‌های توسعه و بسترهای ترانزیتی آن با سطح استاندارد جهانی، فاصله‌ای چشمگیر دارد.
دکتر محمودزاده تاکید کرد همایش فراوری پتانسیل های ژئوپلتیکی توسعه در کرانه های اقیانوسی جنوب شرق ایران که با همکاری وزارت کشور و پژوهشگاه شاخص پژوه برگزار می گردد رهیافت جدیدی برای پیوند اقتصاد ملی با اقتصاد جهانی در راستای اقتصاد مقاومتی خواهد بود .
لازم به ذکر است این همایش با همکاری و حمایت بیش از 40 ارگان دولتی و خصوصی با هدف حصول به آرمانی برای استفاده راهبردی از ظرفیت های سواحل جنوب شرق ایران ( مکران ) در 27 مهرماه برگزار می گردد و تا کنون توانسته است در سطح گسترده ای از پتانسیلهای علمی و اجرایی اساتید و نخبگان کشور و اعضای انجمن آمایش سرزمین ایران برای جمع بندی پژوهشها ، نظرات و پیشنهادات کاربردی استفاده نماید .

94105

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید