Performancing Metrics

آخرین وضعیت ترخیص خودروهای لوکس | اتاق خبر
کد خبر: 376405
تاریخ انتشار: 28 مهر 1395 - 04:01
رئیس انجمن واردکنندگان خودرو با بیان اینکه مصوبه ترخیص خودروهای لوکس که در گمرک متروکه شده بودند، هنوز از سوی دیوان عدالت اداری انشاءنشده و بر همین اساس ابلاغ هم نشد.

اتاق خبر: فرهاد احتشام‌زاد در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران با بیان اینکه برای ترخیص خودروهای لوکس با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی‌سی مصوبه‌ای هنوز صادر نشده است، گفت: مجاز بودن ترخیص این خودروها تنها مصوبه کمیته کارشناسی دیوان عدالت اداری بوده است و بر همین اساس، هنوز هم در دیوان عدالت، انشاء نشده است، بنابراین ابلاغ آن هم تا این لحظه صورت نگرفته است.

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو افزود: البته در این رای کارشناسی هم به صراحت ذکر شده که حجم بالای موتور، ملاکی برای تعیین لوکس بودن یا نبودن خودروهای وارداتی نیست و بنابراین باید در این زمینه تجدیدنظر کند. اما تا این لحظه هنوز دیوان عدالت هیچ رایی صادر نکرده است و بنابراین هنوز هم ترخیص این خودروها صادر نشده است.

وی همچنین تصریح کرد: بر اساس آمار شش ماهه واردات، ۳۲ هزار و ۴۲۸ خودرو وارد کشور شده که ارزش دلاری آن، ۸۵۰ میلیون دلار بوده است؛ بر این اساس تنوع واردات طی نیمه اول امسال بر روی ۵۶ خودرو متمرکز بوده و مالیات خودروهای وارداتی نیز در همین مدت، ۲.۶ هزار میلیارد ریال بوده است. همچنین مالیات شماره‌گذاری خودرو نیز ۲۸۵ میلیارد ریال پرداخت شده است.

به گفته احتشام‌زاد، نسبت واردات به تولید در نیمه اول امسال ۶ درصد است که بر اساس استراتژی صنعت خودرو، باید به ده درصد برسد، در عین حال به نظر می‌رسد که در نیمه دوم سال، واردات کاهش یابد.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید