Performancing Metrics

قیمت نفت افزایش یافت | اتاق خبر
کد خبر: 376527
تاریخ انتشار: 28 مهر 1395 - 09:12
با اعلام برخی تحلیلگران مبنی بر اینکه بازارها ممکن است به‌اندازه‌ای که پیش‌ازاین گفته می‌شد باعرضه زیاد مواجه نشوند، قیمت نفت در شروع معاملات امروز افزایش یافت.

اتاق خبر: افزایش ذخایر جهانی کمتر از میزان موردنیاز برای فصل سرد سال در نیمکره شمالی بوده است و به همین دلیل قیمت نفت دیروز با منتشر شدن این آمار دچار افزایش قیمت شد.

کاهش ارزش دلار بعد از هفت ماه در اوج بودن نیز تأثیر زیادی در افزایش قیمت نفت در روز گذشته داشت. قیمت نفت برنت LCOc۱ امروز ۵۱.۹۱ دلار در هر بشکه معامله شد که ۳۹ سنت یا ۰.۷۶ درصد بالاتر از قیمت معاملات دیروز بود.

قیمت نفت اینترمدیت وست تگزاس نیز ۴۰ سنت افزایش داشت که معادل ۰.۸ درصد افزایش در قیمت این ماده بود و در هر بشکه ۵۰.۳۴ دلار معامله شد.

معامله گران گفته‌اند که قیمت‌ها با توجه به وضعیت بازار نفت که به مدت دو سال با افزایش میزان ذخایر نفتی مواجه بود، ممکن است با تعادل بیشتری نسبت به قبل مواجه شده و همچنان افزایش یابد. یکی از راه‌های ارزیابی تعادل عرضه و تقاضا به‌غیراز تخمین زدن میزان تولید و مصرف، تجزیه‌وتحلیل میزان تغییرات موجودی سوخت و ذخایر آن در کشورهای مختلف ازجمله آمریکا است.

شرکت انرژی برنشتاین در روز سه‌شنبه اعلام کرد که «کاهش موجودی اخیر نشان می‌دهد که بازار نفت ممکن است در ماه‌های آینده با تعادل بیشتری مواجه شود اما درهرصورت این مسئله بیشتر به نتیجه نشست اوپک در ماه نوامبر در وین بستگی دارد که آیا می‌تواند باعث کاهش میزان صادرات شود یا خیر.»

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید