Performancing Metrics

تبدیل خوی به منطقه ویژه اقتصادی در کمیسیون اقتصادی مجلس بررسی می شود | اتاق خبر
کد خبر: 376804
تاریخ انتشار: 30 مهر 1395 - 04:25
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: تبدیل خوی به منطقه ویژه اقتصادی در این کمیسیون بررسی می شود و تمام تلاشمان را انجام می دهیم تا این امر را برای رای گیری در صحن علنی مجلس مطرح کنیم.

اتاق خبر:محمدرضا پورابراهیمی چهارشنبه شب در جلسه کمسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی که در شهرستان خوی برگزار شد، افزود: این شهرستان به علت هم مرز بودن با کشور ترکیه و ظرفیت های صنعتی و تجاری قابل توجه، ظرفیت ویژه ای برای سرمایه گذاری دارد که باید در این راستا برنامه ریزی شود.
وی اضافه کرد: نماینده خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی، بررسی قابلیت تبدیل شدن خوی به منطقه ویژه اقتصادی را به صورت کارشناسی انجام داده است و می توانیم در زمان بررسی لایحه دولت درباره مناطق ویژه اقتصادی، موضوع خوی را پس از بررسی در کمیسیون اقتصادی، در صحن علنی مجلس مطرح کنیم.
پورابراهیمی بیان کرد: خوی در تولید تخمه آفتابگردان جایگاه ممتازی در کشور دارد و واردات تخمه به این شهرستان آسیب های جدی وارد کرده است که می توان با اختصاص تعرفه برای این محصول تا حدودی از کشاورزان حمایت کرد.
وی مشکل استفاده بیش از حد از آب در حوزه کشاورزی خوی را یادآوری کرد و افزود: 95درصد آبیاری خوی به روش سنتی است که باید برای بازدهی بیشتر محصولات کشاورزی و جلوگیری از هدررفت آب، روش آبیاری مدرن در این شهرستان انجام شود.
وی با اشاره به وجود مشکل رونق صنایع در آذربایجان غربی اظهار کرد: واحدهای تولیدی نیمه راکد و نیمه فعال این استان باید با تخصیص اعتبار فعال شده و واحدهای تولیدی جدید که نیازمند منابع بانکی هستند، به صورت کارشناسی بررسی شوند.
به گزارش ایرنا، اولین سفر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به مشهد بوده و دومین سفر این اعضاء به شهرستان خوی انجام گرفته است.
به گزارش ایرنا، کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از روز گذشته (28 مهرماه) به مدت چهار روز جلسات خود را در آذربایجان غربی برگزار خواهد کرد.

ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید