Performancing Metrics

توانایی‌مان را عمدتا بر مجاری اصلی قاچاق متمرکز کردیم | اتاق خبر
کد خبر: 376871
تاریخ انتشار: 30 مهر 1395 - 13:02
پورمحمدی:
وزیر دادگستری گفت: گشت‌ها و بازرسی‌های‌مان را روی کالاهای سلامت محور متمرکز کردیم و اولویت ما مسائلی است که با جان و سلامت و بهداشت مردم سروکار دارد.

اتاق خبر: حجت‌الاسلام پورمحمدی در حاشیه همایش سراسری مدیران تعزیرات حکومتی  در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه  آیا تعزیرات از این به بعد در بحث مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه ورود نمی‌کند؟ گفت: اصلا کسی چنین حرفی نزده است و اولویت ما از گذشته، مبادی ورودی، شبکه‌های حمل‌ونقل و مراکز تجمع کالاهای قاچاق مثل انبارها و بنکداری‌ها بوده است و اکنون هم همین را داریم.

وی افزود: اصناف خودشان خواستند بیایند در سطح عرضه فعال شوند و ما استقبال کردیم و امیدواریم که آنها بتوانند در این جهت به ما کمک کنند و مبارزه با قاچاق سریع‌تر و جدی‌تر جلو برود.

وزیر دادگستری درباره  اینکه تعزیرات هنوز در طرح‌های مربوط به سطح عرضه حضور دارد؟ ادامه داد: به هر حال اگر اصناف پرونده ای تشکیل دهند و به تعزیرات ارسال کنند، رسیدگی می کنیم. ما توانایی‌هایمان را عمدتا بر مجاری اصلی قاچاق متمرکز کردیم مثل مبادی و مجاری و انبارها و باراندازها. شاید الان نمی‌خواستیم در بحث سطح عرضه حضور پیدا کنیم و علت هم این بود که مجاری اصلی قاچاق مانده است. اتحادیه‌ها و اصناف آمدند و گفتند می‌خواهیم در سطح عرضه ورود کنیم و ما هم استقبال کردیم که به ما کمک کنند.

پورمحمدی درباره اینکه آیا تعزیرات  در سطح عرضه همچنان حضور دارد؟ اظهار کرد: به هر حال اگر پرونده تشکیل دهند باید پیش ما بیاورند. ما هرجا که به تخلف برسیم حتما برخورد می‌کنیم. گشت‌ها و بازرسی‌های‌مان را روی کالاهای سلامت محور متمرکز کردیم و اولویت ما مسائلی است که با جان و سلامت و بهداشت مردم سروکار دارد.

وزیر دادگستری در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود آقای جهانگیری اخیرا مصوبه‌ای را برای اجرا ابلاغ کرده و دستور داده فعلا دستگاه‌ها در جهت مقابله ورود نکنند گفت: اصلا این حرف‌هایی که گزارش شده درست نیست. اصلا از قبل چنین چیزی نبوده و ما در خصوص عرضه قرارمان نبود که ورود کنیم. باید گام‌های اولیه را محکم بر می‌داشتیم. وقتی صحبت کردیم، تاکید شد که هماهنگی شود و در بازار تشنج ایجاد نشود. ما هر کاری می کنیم باید سبب افزایش قیمت و تشنج نشود.

مبنع: ایسنا

95103

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید