Performancing Metrics

وحشت غرب به دلیل شکست تروریست‌ها در حلب است | اتاق خبر
کد خبر: 376880
تاریخ انتشار: 30 مهر 1395 - 14:12
بشار اسد:
رئیس جمهوری سوریه گفت: هیستری حاکم در غرب درباره حلب به دلیل وضعیت بد تروریست‌ها بعد از پیشروی‌های ارتش سوریه است. کشورهای غربی و به ویژه آمریکا و همپیمانان آنها مانند انگلیس و فرانسه احساس می‌کنند که تروریست‌ها در سوریه نفس‌های آخر خود را می کشند، امروز

اتاق خبر: بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در مصاحبه با تلویزیون سوئیس گفت: حلب از 4 سال پیش تاکنون توسط تروریست‌ها محاصره شده است و با وجود این حتی یک سوال از سوریه از سوی خبرنگاران غربی در خصوص اوضاع حلب نشنیدیم و در طول این مدت نیز سخنی از مقامات غربی در خصوص کودکان حلب نشنیدیم. آنها الان سخن گفتن درمورد حلب را آغاز کرده‌اند زیرا تروریست‌ها در وضعیت بدی به سر می‌برند.

وی گفت، حمایت از غیرنظامیان در حلب نیازمند خلاصی از تروریست‌ها است و این براساس قانون اساسی و قوانین بین‌المللی وظیفه ماست.

اسد در پاسخ به اینکه آیا هنوز به راهکار دیپلماتیک اعتقاد دارید؟ گفت: آنچه که از آن به راهکار دیپلماتیک و یا نظامی تعبیر می‌شود وجود ندارد. بلکه یک راهکار وجود دارد. اما هر درگیری دارای ابعاد متعددی است که یک بعد آن امنیتی است که ما شاهد آن هستیم و بعد دیگر آن سیاسی است. به عنوان مثال اگر از من درمورد چگونگی برخورد با القاعده و النصره و داعش سؤال کنید می‌گویم آیا می‌توان با آنها مذاکره کرد؟ آنها پای مذاکره نخواهند نشست و آماده آن نیز نخواهند بود. آنها ایدئولوژی خاص و ناپسندی دارند و با این طرف نمی‌توان به راه حل سیاسی رسید. بلکه باید جنگید و از دستشان خلاص شد. اما هنگامی که در مورد گفتگو صحبت می‌کنید شامل دو دسته می‌شود. اول گروه سیاسی. خواه موافق، مخالف و یا بی‌طرف باشد و با هر فرد مسلحی که آماده زمین گذاشتن سلاح برای تحقق امنیت و ثبات در سوریه است. ما به این مساله اعتقاد داریم.

اسد افزود : کسی که سلاح به دست می‌گیرد و دست به کشتار مردم می‌زند و مرتکب جنایاتی چون تخریب نهادها و دارایی های عمومی و خصوصی می‌شود تروریست است اما کسی که روند سیاسی را برای ایجاد تغییر اتخاذ می‌کند. این شخص مخالف است.

رئیس جمهوری سوریه، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا قادر به تغییر اوضاع کودکان حلب هستید گفت: البته و هدف همین است. اما چگونه می‌توان در حالی که تروریست‌ها در حلب حضور دارند و کودکان را قتل عام می‌کنند از مردم این منطقه حمایت کرد. آیا نقش ما این است که دست بسته بنشینیم و نگاه کنیم،  آیا می‌توانیم این گونه از مردم سوریه حمایت کنیم. ما باید به تروریست‌ها حمله کنیم واین یک مساله بدیهی است.

اسد در مورد آتش بس انسانی کوتاه در حلب که امروز پنجشنبه آغاز شده است نیز گفت: این مساله متوقف کردن کوتاه مدت عملیات برای اجازه دادن به ارسال کمک‌های بشردوستانه به مناطق مختلف حلب است و همچنین اجازه به شهروندانی است که قصد خروج از مناطق تحت کنترل تروریست‌ها  و انتقال به مناطق تحت کنترل دولت را دارند.

وی تاکید کرد: قطعا این اقدام در آغاز گام مهمی به شمار می‌رود اما کافی نیست و باید ادامه داشته باشد. چگونه می‌توان به شهروندان کمک کرد تا شهر را ترک کنند در حالیکه تروریست‌ها به آنها اجازه خروج نمی‌دهند. آنها در صورت تلاش مردم برای ترک شهر آنها و یا خانواده هایشان را می‌کشند.

رئیس جمهوری سوریه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا روسیه در کنار اسد ایستاده است؟ گفت: این کشور در کنار من نیست بلکه در کنار قانون بین الملی و در مقابل تروریست‌ها است. این دیدگاه روسیه است. زیرا می‌خواهد حاکمیت قانون بین المللی را تامین کند و نه طرح‌های غرب که مبتنی است بر سرنگونی هر دولتی که خواهان آن نیستند. روس‌ها می‌خواهند مانع از گسترش تروریسم در منطقه شوند زیرا اثر منفی بر روسیه و همچنین اروپا و دیگر کشورهای جهان خواهد گذاشت.

اسد  در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا شما از پیروزی در جنگ مطمئن هستید گفت: زیرا از کشور خود دفاع می‌کنیم و باید ایمان داشته باشیم که در دفاع از کشور پیروز می‌شویم واگر ایمان نباشد شکست خواهیم خورد. همانطور که می دانید بخشی از جنگ به آنچه که به آن ایمان وجود دارد مربوط می شود و بدیهی است که ایمان وجود داشته باشد.

منبع: ایسنا

95103

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید