Performancing Metrics

سازمان ملل همچنان نگران ساکنان موصل | اتاق خبر
کد خبر: 376886
تاریخ انتشار: 30 مهر 1395 - 14:59
سازمان ملل ضمن نگرانی نسبت به امنیت نزدیک به ۱.۵ میلیون تن از ساکنان موصل، نسبت به احتمال آواره شدن یک میلیون تن از آنها هشدار داد.

اتاق خبر:  استفان اوبراین، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه در جریان نشست شورای امنیت نگرانی عمیق خود را نسبت به امنیت ۱.۵ میلیون تن از ساکنان موصل ابراز کرد و گفت:  آنها ممکن است در معرض حملات و یا هدف تک تیراندازها قرار گیرند و یا اینکه به عنوان سپرهای انسانی استفاده شوند.

وی گفت: اقدامات داعش نگرانی بیشتری را در خصوص حمایت از غیرنظامیان برمی‌انگیزد و برای ما چیزی مهم‌تر از حفظ جان شهروندان نیست.

اوبراین پیش‌بینی کرد که افزایش اقدامات خصمانه در مناطق مملو از ساکنان موجب آواره شدن یک میلیون شهروند شود.

به گفته وی، بیش از ۹۰۰ تن از مردم موصل به سمت سوریه فرار کرده‌اند و اکنون در خیمه‌های پناهندگان به سر می‌برند.

پیشتر هماهنگ کننده سازمان ملل در امور بشردوستانه در عراق نسبت به استفاده از سلاح‌های شیمیایی در درگیری‌ها و یا استفاده از شهروندان به عنوان سپرهای انسانی هشدار داده بود.

در همین حال،  یک منبع عراقی در گفت‌وگو با المیادین اظهار داشت که دست کم ۱۰۰ تن از فرماندهان نظامی داعش موصل را به سمت خاک سوریه ترک کرده‌اند و تروریست‌ها برای درگیری با نیروهای امنیتی در این شهر باقی ماندند.

والری گراسیموف، رئیس ستاد ارتش روسیه نیز اعلام کرد، مسکو شدیدا نگران احتمال فرار نظامیان داعش در موصل به سمت سوریه است و امری که جایگزین آن کشتن فوری آنهاست.

گراسیموف تصریح کرد: مساله مهم این است که نباید آنها را از یک کشور به کشور دیگر تحت پیگرد قرار داد بلکه باید آنها را کشت.

دولت سودان نیز همبستگی خود را با دولت و ملت عراق در پی آغاز عملیات موصل اعلام کرد و گفت: از نزدیک اوضاع موصل را دنبال می‌کند.

منبع: ایسنا

95103

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید