Performancing Metrics

هیچ گونه سرمایه گذاری ملی در بخش صنعت کردستان انجام نشده است | اتاق خبر
کد خبر: 376893
تاریخ انتشار: 30 مهر 1395 - 09:38
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه هیچگونه سرمایه گذاری ملی دربخش صنعت انجام نشده است، گفت:می طلبد سازمان هایی مانند ایمدرو اقدام به سرمایه گذاری دراین استان کنند.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر، محمد دره وزمی پنج شنبه شب در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کردستان که با حضور معاون رییس جمهور در سالن شهدای دولت استانداری تشکیل شد، با اشاره به وجود ۷۵۸ واحد تولیدی بخش صنعت دراستان، گفت: از این تعداد ۱۲۸ واحد راکد و ۲۴۲ واحد نیمه فعال و ۳۸۸ واحد فعال است.

وی میانگین سرمایه گذاری انجام شده در کل واحدهای صنعتی استان را یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان ذکر کرد و اظهارداشت: متوسط اشتغالزایی ۵۳.۵ درصد واحدهای صنعتی زیر ۱۰ نفر، ۴۲ درصد ۱۰ تا ۵۰ نفر، ۲ درصد ۵۰ تا ۱۰۰ نفر و ۱.۵ درصد بالای ۱۰۰ نفر است.

وی اظهارداشت: با رویکرد نظام بانکی کشور که نسبت به واحدهای تولیدی دارد متاسفانه با راه اندازی تمام واحدهای تولیدی راکد کردستان هم مشکلی از این استان رفع نخواهد شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به وجود ۱۸ نوع ماده معدنی دراستان، ادامه داد: معتقدم کردستان می تواند استانی صنعتی معدنی باشد چراکه ظرفیت های خوبی در حوزه معادن دارد.

دره وزمی با بیان اینکه ذخایر معدنی استان ۷۵۰ میلیون تن است، اضافه کرد: در کردستان ۳۷۲ پروانه بهره برداری از معادن وجود دارد که بیشتر گروه فلزی این معادن برای فراوری و ایجاد ارزش افزوده در اولویت ما بوده و هستند.

وی میزان ذخیره طلای کشور را ۳۴۰ تن ذکر کرد و گفت: از این میزان ۳۶ تن ذخیره قطعی شناخته شده معادن طلای سقز و قروه است.

وی با بیان اینکه هیچگونه سرمایه گذاری ملی در بخش صنعت این استان انجام نشده است، بیان کرد: انتظار می رود شرکت های دولتی مطرح کشور و سازمان هایی هم چون ایمدرواقدام به سرمایه گذاری درحوزه صنعت استان کنند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان بر ایجاد مشوق های سرمایه گذاری در استان تاکید کرد و اظهارداشت: برای جذب سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در استان باید مشوق های ویژه ای در نظر گرفته شود.

دره وزمی به تعداد پروژه هایی که به صندوق توسعه ملی از سوی استان معرفی شده اشاره کرد و گفت: تاکنون ۵۱ پروژه به این صندوق معرفی کردیم که ۷.۵ درصد دربخش ریالی منجر به پرداخت شده است.

وی عنوان کرد: بار دیگر ۱۴ پروژه را به مبلغ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان معرفی کردیم که امیدواریم به نتیجه برسد.

94105

نظرات
ADS
ADS
پربازدید