Performancing Metrics

ایجاد شهر سایه برای کلانشهرهای کشور، ضروری است | اتاق خبر
کد خبر: 376958
تاریخ انتشار: 1 آبان 1395 - 01:02
دبیرکل جمعیت هلال احمر:
دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره به قانون پیش‌بینی شهر دوم در کنار شهرهای بزرگ کشور، گفت: مقرر شده تا به ازای ۱۰ درصد جمعیت شهرهای بزرگ، شهر دوم یا سایه برای اسکان اضطراری مردم در مواقع بحران و بروز حوادث ناگوار، ایجاد شده و آمادگی و شرایط میزبانی را داشته

اتاق خبر: مهندس علی اصغر احمدی در اختتامیه گردهمایی مسئولان امور حقوقی و املاک هلال‌احمر، اظهار کرد: ضروری است تا در بسیاری از شهرهای پرجمعیت و بزرگ، با راه‌اندازی شهر سایه یا شهر دوم، آماده شرایط سخت و اضطراری باشیم که به عنوان نمونه اگر تهران ۱۰ میلیون جمعیت داشته باشد، باید شهری با آمادگی اسکان یک‌میلیون نفر را در کنار آن پیش‌بینی کنیم.
وی افزود: در شهر سایه همه امکانات اسکان اضطراری مانند آب، برق، سکوهای نصب چادر، سرویس بهداشتی و حتی فضای سبز لحاظ می‌شود و در زمان بحران به عنوان سایت اسکان اضطراری خانوارها کاربرد دارد.
دبیرکل جمعیت هلال‌احمر همچنین خطاب به خانواده حقوقدانان جمعیت، افزود: همیشه امانت را باید به اهلش سپرد و این همان معنای عدالت یا قرار گرفتن هر چیز سر جای خود است و بنابراین همه متولیان امور حقوقی در همه جا و از جمله هلال احمر، لازم است تا اهل حق باشند و اهلیت داشته باشند.
وی با اشاره به حدیثی از حضرت علی(ع) که مردم و حاکمان را دارای حقوق متقابل خوانده‌اند، تاکید کرد: حقوق، حدود دارد و در زندگی روزمره هم اگر همگان حقوق شهروندی و حتی آپارتمان‌نشینی را بشناسند چارچوب‌ها، مشخص می‌شود.
احمدی اهتمام برای احقاق حق، پیگیری دعاوی، تثبیت وضع موجود و بهبود و رفع مسائل حقوقی جمعیت هلال احمر را از مهم‌ترین وظایف این نهاد عام‌المنفعه برشمرد.
بنابر اعلام روابط عمومی جمعیت هلال احمر، وی همچنین با تاکید بر اینکه باید در بهینه‌سازی و ایجاد ارزش افزوده برای جمعیت هلال احمر بکوشیم و با رعایت مصالح و در موقوفات با مدنظر قرار دادن نیت واقفان، مصمم باشیم، اظهار کرد: مسئولان حقوقی، امین و معین همه مدیران هستند و تسلط آنها بر قوانین موجب تقویت و اطمینان سیستم و مدیران می شود.
دبیرکل جمعیت هلال‌احمر در پاسخ به پرسش یکی از حاضران درباره خانه‌های هلال، تاکید کرد: خانه‌های هلال، خانه همه مردم است و این خانه‌ها را باید به مردم تحویل دهیم؛ چرا که ماموریت‌های هلال احمر به همت بدنه مردمی و داوطلب در این خانه‌ها انجام شده و خدمات بشردوستانه، ارائه می‌شود.

منبع: ایسنا

95103

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید