Performancing Metrics

اسرائیل به دنبال عقیم کردن نسل کشورهای جهان سوم است | اتاق خبر
کد خبر: 377003
تاریخ انتشار: 1 آبان 1395 - 07:46
فاضل لنکرانی:
یک عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اگر به ابعاد مادی و معنوی پدافند غیرعامل توجه شده بود، امروز با سیل عظیم زندانیان مواجه نبودیم.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی، ظهر جمعه در دیدار با سردار غلامرضا جلالی،  رئیس سازمان پدافند غیرعامل که با همراهی جمعی از معاونان این سازمان در بیت این استاد حوزه علمیه برگزار شد اظهار کرد: پدافند غیرعامل منحصر به مباحث نظامی و عمرانی نیست و هر فرد و نهادی در جامعه باید به اصل پدافند غیرعامل توجه داشته باشد.

وی با بیان اینکه قرآن به بشر دستور می‌دهد خود و اهلش را از آتش جهنم حفظ کند، اظهار کرد: ظاهر آیه تاکید دارد مراقب باشید گرفتار آتش جهنم نشوید اما باطن پیام آیه این است که انسان قبل از اینکه گرفتار مسئله یا حادثه ای شود، پیشگیری کند.

رئیس "مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)" با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل گستره وسیعی دارد، گفت: مجموعه پدافند غیرعامل باید با اندیشه ای روشن، برای خودش به برنامه ریزی بپردازد.

فاضل لنکرانی با بیان اینکه آینده اندیشی یکی از شاخصه های اصلی پدافند غیرعامل است، گفت: امروز علاوه بر مباحث نظامی باید در مباحثی نظیر امنیت غذایی نیز تدبیر کرد.

وی با اشاره به اینکه گفته می شود اسرائیل به دنبال عقیم کردن نسل های کشورهای جهان سوم است، گفت: این مسئله خیلی مهم است و مسئولان وزارت بهداشت باید به مباحث پدافند غیرعامل توجه داشته باشند؛ اگر در دارو یا غذاهای وارداتی موادی باشد که نسل را ضعیف و عقیم کند و چند دهه بعد متوجه این مسئله شویم، خسارت سنگینی متوجه کشور شده است.

این عضو جامعه مدرسین بر لزوم توجه به موضوع پدافند غیرعامل تاکید کرد و گفت: توجه به این موضوع در زمان مناسبی آغاز شد و اهتمام رهبری به این مجموعه نشان دهنده نگاه عمیق و تاثیرگذار ایشان درباره آینده کشور است.

فاضل لنکرانی با اشاره به اینکه اگر به موضوع پدافند غیرعامل اهمیت دهیم دین و دنیای خود را حفظ کرده‌ایم، گفت: مجموعه گزاره های دینی ما مملو از تاکید بر پدافند غیرعامل است.

وی تصریح کرد: توصیه های دین به مصون سازی انسان در ابعاد مادی و معنوی نشان از اهمیت به پیشگیری و پدافند غیرعامل دارد.

رئیس "مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)" با اشاره به اینکه امروز یکی از مشکلات کشور افزایش زندانیان است، گفت: اگر به ابعاد مادی و معنوی پدافندغیرعامل توجه شده بود، امروز مواجه با سیل عظیم زندانیان نبودیم.

فاضل لنکرانی با بیان اینکه امروز احکام فقه نسبت به مسائل اقتصادی فراموش شده است، گفت: در گذشته بسیاری از بازاریان قم نسبت به یادگیری مباحث احکام فقه اقتصاد اهتمام داشتند.

وی تصریح کرد: اهتمام نداشتن به فقه اقتصاد سبب شده که امروز در بازار شاهد ربا، کم فروشی و گران فروشی باشیم.

این عضو جامعه مدرسین با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه حفظ نظام از اوجب واجبات است، گفت: یکی از مسائل کلیدی و استراتژی حفظ نظام اهتمام به پدافندغیرعامل است.

 فاضل لنکرانی با بیان اینکه امروز قدرت دفاعی کشور بسیار بالاست، گفت: اگر امروز دشمن به دنبال حمله نظامی نیست به دلیل توان قدرت نظامی کشور است و در زمینه پدافند غیرعامل نیر باید به سمتی حرکت کنیم که ما برای کفار تهدید باشیم.

وی با اشاره به اینکه عربستان و برخی کشورهای عربی مزدوران کفار و استکبار هستند، گفت: فقط ایران اسلامی با ارتقای توان دفاعی خود مستقل مانده است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان اینکه زندگی شخصی و اجتماعی ما باید مصون شود، گفت: حجاب صرف نظر از اینکه یک واجب شرعی و حکم الهی است و در قرآن نیز به آن تاکید شده، موجب طهارت نفس و جامعه می شود.

فاضل لنکرانی با اشاره به اینکه امروز موضوع حجاب رها شده است، گفت: امروز نهادهای فرهنگی و دولتی دغدغه حجاب دارند اما در این زمینه کاری انجام نمی دهند.

وی با اشاره به سخنان کسانی که می گویند بالطبع در جامعه آخرالزمان بی حجابی زیاد می شود، گفت: چنین افرادی دین را متوجه نشده اند و باید از رواج منکر در جامعه جلوگیری کرد.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: اسلام برای حفظ طهارت جامعه راه حجاب را گذاشته و به دنبال تحقیر و محدود کردن زن نبوده است.

وی با اشاره به اینکه حوزه های علمیه در بحث پدافندغیرعامل باید فعالانه نقش ایفا کنند، گفت: باید متون دینی مرتبط با پدافند غیرعامل را استخراج کرده و در اختیار مجموعه پدافند غیرعامل قرار دهیم.

فاضل لنکرانی با بیان اینکه در بحث محصولات تراریخته از فقها و مراجع تقلید حکم کلی دریافت می شود، گفت: فقها می گویند اگر این مسئله موجب ضرر برای جامعه است این تبدیل و تغییرها جایز نیست و اگر ضرری ندارد اشکالی ندارد اما باید متخصصین هم پاسخ دهند که آیا این محصولات ضرری برای مردم دارد یا خیر؟

وی افزود: باید به مسئولان گفته شود که نسبت به ریشه‌یابی و منشا محصولات تراریخته اهتمام صورت گیرد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به اینکه ویروس ایدز را خود آمریکا ایجاد کرد، ابراز کرد: بر مسئولان لازم است که نسبت به ریشه یابی و منشا این مسائل اهتمام داشته باشند.

وی در پایان با اشاره به اینکه هنوز مفهوم پدافندغیرعامل جایگاه خود را در کشور پیدا نکرده است، ابراز داشت: باید با استفاده از امر اطلاع رسانی نسبت به این مفهوم مهم اهتمام داشت.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید