Performancing Metrics

تلاش می‌کنیم تا تهدیدها را به فرصت بدل کنیم | اتاق خبر
کد خبر: 377005
تاریخ انتشار: 1 آبان 1395 - 08:07
سردار جلالی:
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: ما در حال حاضر با طیفی از تهدیدات روبه‌رو هستیم و سعی داریم راه‌حل‌هایی پیدا کنیم که آن را به فرصت تبدیل کرده یا با آن مقابله کنیم.

سردار جلالی

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور به همراه معاونان این سازمان، پیش از ظهر جمعه در دیدار با آیت‌الله فاضل لنکرانی که در بیت وی برگزار شد با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل اظهار کرد: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری پدافند غیرعامل به‌منظور مصون‌سازی کشور در برابر تهدیدات تشکیل‌شده است؛ به‌طوری‌که هرگاه دشمن تهدیدی داشت نباید تهدیدش تأثیری در کشور داشته باشد.

وی با بیان اینکه تهدیدات دیگر از حالت نظامی صرف خارج‌شده است و چهره ثابتی ندارد، افزود: طیف تهدیدات متغیر و متنوع شده است و بیشتر در حوزه فناوری این روزها نمایان شده است.جلالی تراریختگی و دستکاری ژنتیکی را از موارد تهدیدات نرم دشمنان برشمرد و اضافه کرد: به گفته برخی از بزرگان پزشکی افزایش سرطان‌ها در جامعه مربوط به دستکاری ژنتیکی غذا است که در این زمینه حلال بودن غذا بعد از تغییرات موردتوجه قرارگرفته است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور  با تأکید بر اینکه بخشی از فناوری در کنار فرصت و خدمت به تهدید تبدیل‌ شده است، گفت: در حوزه سایبری این‌قدر این فناوری پیشرفت داشته که دیگر امری اجتناب‌ناپذیر است و در کنار فرصت‌ها، تهدیدات زیادی هم در مفاهیم جنگ و ترکیب فناوری، ارتباطات، سایبری و نظامی راه پیدا کرده است.

وی تخریب و انهدام مراکز حساس را یکی از تهدیدات سایبری دانست و ادامه داد: امروزه تهدیدات در امور زندگی مردم گنجانده‌ شده است و در امنیت غذایی سه هدف کلی حفظ کمیت غذا، حفظ کیفیت غذا و حلیت غذا در نظر گرفته‌شده است.

جلالی تراریختگی و دستکاری ژنتیکی را از موارد تهدیدات نرم دشمنان برشمرد و اضافه کرد: به گفته برخی از بزرگان پزشکی افزایش سرطان‌ها در جامعه مربوط به دستکاری ژنتیکی غذا است که در این زمینه حلال بودن غذا بعد از تغییرات موردتوجه قرارگرفته است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: ما در حال حاضر با طیفی از تهدیدات روبه‌رو هستیم و سعی داریم راه‌حل‌هایی پیدا کنیم که آن را به فرصت تبدیل کرده یا با آن مقابله کنیم که در این زمینه لازم است از تمام حوزه‌های سایبری، زیستی، شیمیایی و سنجش از راه دور مراقبت شود.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید