Performancing Metrics

سازمان‌های بی توجه به آسانسورهای غیراستاندارد اعلام شدند | اتاق خبر
کد خبر: 377089
تاریخ انتشار: 1 آبان 1395 - 21:01
مدیرکل استاندارد تهران نام دستگاه‌های دولتی که دارای آسانسور غیراستاندارد هستند و تاکنون به هشدارهای استاندارد بی توجه بوده‌اند را اعلام کرد.

اتاق خبر: مسلم بیات ، بار دیگر به دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها، سازمان‌ها و سایر دستگاه‌های دولتی هشدار داد که برای رفع نواقص آسانسورهای خود در اسرع وقت اقدام کنند و اظهارکرد:  پیش از این نیز، طی مکاتبات اداری همچنین به صورت اطلاعیه خبری به این مراکز هشدار داده شده است و در حال حاضر کارشناسان این اداره‌کل در حال بازرسی مجدد از آسانسورهای این مراکز هستند.

وی ادامه داد: بر اساس قوانین و مقررات، علاوه بر تعمیرات، نگهداری ماهانه آسانسورها توسط شرکت‌های نصاب مجاز و بازرسی ادواری سالیانه توسط شرکت‌های بازرسی تایید صلاحیت شده به درخواست بهره‌برداران که همان مدیران نهادها هستند، برای آسانسورها الزامی است تا اطمینان کامل از ایمنی و عملکرد آن‌ها حاصل شود.

مدیرکل استاندارد تهران با بیان اینکه در بازرسی‌های انجام شده از آسانسورهای دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها، توسط بازرسان استاندارد، نواقص و عیوب مشخص شد و مراتب به اطلاع مدیران و مسئولان رسانده شده است، گفت: متاسفانه با وجود تذکرات و اخطارهای کتبی و شفاهی به مدیران این مراکز و ارگان‌ها، تنها تعداد اندکی درصدد رفع نواقص آسانسورهای خود برآمدند و همچنان آسانسورهای ناایمن بسیاری از این مراکز فعال هستند.

این در حالی است که در نخستین بازرسی انجام شده از سوی سازمان استاندارد، اعلام شد که ۹۸ درصد از آسانسورهای دستگاه‌های دولتی فاقد استاندارد هستند، به طوریکه از بین ۲۶۵۰ آسانسور بازرسی شده، تنها ۳۷ مورد آن مطابق با استاندارد بوده است.

مدیرکل استاندارد تهران با اشاره به نام دانشگاه‌های که دارای آسانسور معیوب بوده و تاکنون به هشدارهای مکرر سازمان استاندارد توجه نکرده‌اند، اظهارکرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی شهیدبهشتی، علامه طباطبایی، تربیت مدرس، صنعتی شریف، دانشگاه تهران و آزاد واحد علوم پزشکی از جمله دانشگاه‌هایی هستند که به هشدارهای استاندارد توجه نکرده‌اند.

نام دانشگاه‌های صنعتی شریف در حالی هنوز در بین دانشگاه‌های بی توجه به استاندارد آسانسور به چشم می‌خورد که یکی از آسانسورهای این دانشگاه چندی پیش دچار حادثه شد و رئیس سازمان ملی استاندارد نیز در این رابطه گفته بود که دستگاه‌هایی که نسبت به رفع نقص آسانسور خود اقدام نکنند، در صورت بروز حادثه باید پاسخگو باشند.

به گفته مدیرکل استاندارد تهران، اسامی بیمارستان‌های بی توجه به هشدارهای استاندارد شامل سجاد، بهمن، مرکز طبی کودکان، نجمیه، لقمان حکیم، آرش، ضیائیان، دی، طالقانی، میلاد، ساسان و مرکز پزشکی آموزشی و درمانی مهدیه است.

بیات با بیان اینکه برخی وزارتخانه‌ها و نهادهای عمومی نیز تاکنون هشدارهای استاندارد را جدی نگرفته‌اند، ادامه داد: وزارت کشور، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت آموزش و پرورش، دیوان محاسبات استان تهران، سازمان بهزیستی استان تهران، سازمان اسناد، کتابخانه ملی، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، صندوق بازنشستگی، سازمان هلال احمر، فرودگاه مهرآباد، پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران و مهمانسرای کوثر مخابرات دارای آسانسورهای معیوب هستند و تاکنون نسبت به رفع نقص آن اقدام نکرده‌اند.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید