Performancing Metrics

روسیه ادعای لهستان درباره ناوهای میسترال مصر را رد کرد | اتاق خبر
کد خبر: 377091
تاریخ انتشار: 1 آبان 1395 - 21:35
وزیر دفاع لهستان گفته است مصر دو فروند ناو میسترال فرانسوی خود را به قیمت نمادین یک دلار به روسیه فروخته است؛ ادعایی که مسکو آن را رد کرده و بیهوده می‌خواند.

اتاق خبر: فرانسه دو فروند ناو "بالگردبر" پیشرفته میسترال برای روسیه ساخته بود اما با وجود اصرار مسکو فروش آنها به دلیل الحاق شبه جزیره کریمه در سال 2014 به روسیه لغو شد و فرانسه این ناوها را به بعدا مصر فروخت.

 آنتونی ماچرویچ، وزیر دفاع لهستان در جریان حضور در پارلمان این کشور در روز پنجشنبه چنین ادعایی را درباره فروش دو فروند ناو میسترال فرانسوی از سوی دولت مصر به روسیه و با قیمت نمادین یک دلار مطرح کرد و بعدا به خبرنگاران گفت که این اطلاعات را از منابع موثقی دریافت کرده است اما به جزئیات بیشتری در این باره اشاره نکرد.

روز جمعه، وزیر دفاع لهستان گفت که اگر مصر همین الان از این اقدام عقب نشینی کند، می تواند باعث ایجاد صلح در جهان شود و این درس خوبی برای روسیه خواهد بود.

 اظهار نظرهای وزیر دفاع لهستان در بحبوحه تنش میان ورشو و پاریس به دلیل لغو قرارداد 5 / 3 میلیارد دلاری از سوی لهستان برای خرید هلیکوپترهای نظامی ساخت فرانسه مطرح شده است.

در مسکو نیز دیمیتری پسکوف، سخنگوی ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه نیز ادعای لهستان را رد کرده و آن را کاملا بیهوده و پوچ خواند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه نیز اظهارنظرهای وزیر دفاع لهستان را بیهوده و بی اساس خواند.

منبع: ایسنا

95103

نظرات
ADS
ADS
پربازدید