Performancing Metrics

مناسبات تجاری ایران و مالزی توسعه می‌یابد | اتاق خبر
کد خبر: 377256
تاریخ انتشار: 2 آبان 1395 - 11:25
وزیر صنعت ، معدن و تجارت کشورمان و داتو سری مصطفی محمد وزیر صنعت و تجارت مالزی با یکدیگر دیدار و مهم ترین راهکارهای توسعه مناسبات تجاری و صنعتی دو کشور را بررسی کردند.

اتاق خبر:  محمد رضا نعمت زاده در این نشست به تحریم های ظالمانه علیه کشورمان در چند سال گذشته در بخش های مختلف اشاره و تصریح کرد: علی رغم اینکه ما در گذشته روابط اقتصادی و سیاسی خوبی داشتیم اما مبادلات دو کشوربه دلیل وجود این تحریم ها در سطح پایینی بوده است واین سفر شما نشان دهنده علاقه مندی شما برای همکاری بیشتر با ایران است.

وی با بیان اینکه ایران توانمندی بسیاری در بخش های مختلف دارد و در سال‌های اخیر در زمینه صنعت، تجارت، علم و تحقیق نیز بسیار پیشرفت داشته است افزود: صنعت گردشگری، انرژی، نفت و گاز بخش های مهمی است که باید برای توسعه روابط دو جانبه در اولویت باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت به شرایط پس از برجام و علاقه مندی کشورمان به همکاری با تمام کشورها  به ویژه کشورهای اسلامی اشاره کرد و گفت: پیشرفت صنعتی و تولیدی مالزی و قوانین صنعتی مناسب ما را بر آن داشت تا بر گسترش همکاری ها و تبادل تجربیات بیش از پیش تاکید کنیم.

محمد رضا نعمت زاده با بیان اینکه دربخش های فولاد، مس، روی، آلومینیوم ظرفیت های بسیارخوبی در ایران وجود دارد افزود: درزمینه لوازم خانگی، خودرو، صنایع غذایی از جمله خشکبار، میوه تازه، مواد اولیه ساخت و ساز مانند سیمان، محصولات نفتی، پتروشیمی،  شیلات، گردشگری و ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز شرایط مناسبی برای توسعه همکاری ها و سرمایه گذاری مشترک وجود دارد.

وی بر استفاده از توانایی جوانان تحصیل کرده، افزایش تعداد پرواز بین ۲ کشور، رفع موانع بانکی تاکید و تصریح کرد: این علاقه مندی در طرف ایرانی وجود دارد  و همانطور که نخست وزیر شما گفت، مالزی هم مشتاق است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خطاب به همتای مالزیایی خود گفت: همه بازارهای ایران به روی شما باز است و ما توقع داریم وقتی کل بازارمان را در اختیار شما قرار می‌دهیم شما هم کل بازارتان را در اختیار ایران قرار دهید.

وزیر صنعت و تجارت مالزی نیز در این نشست ضمن تاکید دوباره بر علاقه مندی کشورش برای گسترش مناسبات تجاری و صنعتی با ایران افزود: سفر اخیر رییس محترم جمهوری اسلامی ایران به مالزی در شرایط بعد از برجام را به فال نیک می گیریم.

داتو سری مصطفی محمد با اشاره به اهمیت رفع موانع بانکی برای تسهیل در فعالیت تجار و سرمایه گذاران ۲ کشور تصریح کرد: سرمایه گذاری و همکاری در بخش نفت و گاز برای مالزی بسیار حایز اهمیت است و برای عقد قرارداد و توسعه همکاری ها در حال رایزنی هستیم.

وی به شرایط مناسب برای همکاری شرکت های ایرانی در مالزی اشاره کرد: در بخش های گردشگری، آموزش، خودروسازی، تجهیزات پزشکی و درمانی و نفت و گاز برای گسترش همکاری ها توانمندی و تمایل وجود دارد.

وزیر صنعت و تجارت مالزی از علاقمندی بانک های مالزی برای فعالیت بیشتر با بانک های ایرانی خبر داد و گفت: برای شروع سه بانک مالزیایی برای همکاری با بانک های ایرانی اعلام آمادگی کردند. در پایان این نشست دو طرف برای راه اندازی مجدد جلسات کمیته مشترک تجاری ۲ کشور اعلام آمادگی کردند.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید