Performancing Metrics

کشف محموله بزرگ قاچاق ارز در همدان؛موضوع به بازار صرافان کشیده شد | اتاق خبر
کد خبر: 377278
تاریخ انتشار: 2 آبان 1395 - 22:09
مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان از کشف یک‌میلیون و ۹۰۰ هزار دلار معادل هفت میلیارد تومان ارز در داخل کپسول «سی ان جی» یک خودرو در همدان خبر داد و جزئیات این انتقال غیرقانونی را تشریح کرد.

اتاق خبر: رضا حسن‌پور صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران همدانی در تشریح جزئیات این تخلف اظهار داشت: مأموران اردیبهشت‌ماه امسال در گلوگاه شهید زارعی همدان به یک ماشین مشکوک می‌شوند که یک زن و شوهر سرنشین آن هستند. در بازرسی از ماشین مذکور از کپسول «سی ان جی» آن یک‌میلیون و ۹۰۰ هزار دلار کشف می‌شود.

وی بابیان اینکه ارزش ریالی محموله ۷ میلیارد تومان بوده است، ادامه داد: راننده و سرنشین مدعی می‌شوند که این ماشین را قرار بوده در تهران تحویل دهند و دخالتی ندارند. موضوع ادامه پیدا می‌کند تا دو نفر از صرافان رسمی کشور وارد عمل می‌شوند که نقل‌وانتقال این ارز را قانونی جلوه دهند اما بعد از بررسی‌ها مشخص می‌شود که در فعالیت‌های غیرقانونی انتقال ارز شرکت داشته‌اند و از طریق آن چهار نفر درنهایت ۹ نفر دستگیر می‌شوند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان بابیان اینکه در این پرونده ۹ نفر دستگیرشده کسانی بوده‌اند که در بازار ارز دخالت داشته‌اند افزود: کشف این محموله باعث شد که تیر و خرداد جو آرامی در بازار ارز تهران حاکم شود.

حسن‌پور افزود: پس‌ازاین اتفاق یکی از شرکت‌های حسابرسی مورد وثوق را استخدام و اسناد بانکی و مالی دستگیرشدگان را بررسی کردیم که درمجموع مشخص شد این افراد قبلا در جابجایی غیرقانونی سه میلیارد دلار ارز نقش داشتند.

وی بابیان اینکه این افراد پیش از این نیز یک هزار قطعه سکه تمام هم مبادله داشتند ادامه داد: متأسفانه بعضی از صرافان معروف کشور هم در این قضیه دخالت دارند.

این مسئول بابیان اینکه ۴ استان تهران، قم، کردستان و همدان در تشکیل این پرونده دخالت دارند و محموله از مریوان به سمت تهران می‌رفته اما محل کشف همدان بوده است یادآور شد: محموله ۶ اردیبهشت امسال کشف‌شده و باگذشت حدود چند ماه از ماجرا به‌زودی رأی در مورد تخلف دلارهای کشف‌شده صادر می‌شود.

حسن‌پور ادامه داد: البته در مورد قسمت دوم که مبادلات غیرقانونی و غیررسمی ارز است باید مرجع قضایی در تهران اظهارنظر کند.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید