Performancing Metrics

سمت‌وسوی بازار طلا در روزهای آینده | اتاق خبر
کد خبر: 377294
تاریخ انتشار: 2 آبان 1395 - 13:11
بازار طلا در هفته گذشته با نوساناتی همراه شد که در میان انواع طلا، اونس جهانی با نوسان حدود ۲۰ دلار همراه شد و برای روزهای آینده نیز پیش‌بینی می شود روند ریزش قیمت این فلز زرد به پایان برسد.

اتاق خبر: هر گرم طلای ۱۸ عیار در یک هفته اخیر از ثبات نسبی برخوردار بود و حدود ۷۰۰ تومان نوسان داشت.

این نوع طلا در اوایل هفته قبل ۱۰۹ هزار ۵۰۰ تومان عرضه شد. در اواخر هفته به ۱۱۰ هزار و ۲۲۰ تومان رسید و در بازار دیروز با روند کاهشی ۱۱۰ هزار و ۸۱ تومان به فروش رسید.

همچنین در میان دیگر انواع طلا، مثقال طلا در یک هفته اخیر ۲۰۰۰ تومان افزایش قیمت داشت. این نوع طلا در اوایل هفته قبل ۴۷۵ هزار تومان در بازار آزاد قیمت داشت و در میانه هفته این به حدود ۴۷۶ هزار تومان رسید و در ادامه درابتدای هفته جاری مثقال طلا ۴۷۷ هزار فروخته شد.

از سوی دیگر هر اونس طلا در بازار جهانی در اوایل هفته گذشته حدود ۱۲۵۱ دلار در بازارهای جهانی عرضه شد و در میانه هفته با حرکت صعودی به ۱۲۷۰ دلار رسید اما روز گذشته با روند معکوس به سمت کاهش ۱۲۶۷ دلار فروخته شد تا درمجموع اونس جهانی در این مدت حدود ۲۰ دلار نوسان قیمت داشته باشد.   

همچنین در نظرسنجی طلای کیتکو برای هفته جاری، ۶۳ درصد کارشناسان و سرمایه گذاران خرد انتظار داشتند طلا در هفته جاری افزایش قیمت پیدا کند و به میزان مشابه ۲۵ درصد در هر دو گروه، کاهش قیمت این فلز را پیش بینی کردند.

طلا در سه هفته گذشته که احتمال نزدیک بودن تحکیم سیاست پولی آمریکا تقویت شد، حدود هفت درصد ریزش داشت اما اکنون بسیاری از تحلیلگران معتقدند روند تصحیح قیمت این فلز زرد به پایان رسیده است.

بعضی از تحلیلگران تا حدودی نسبت به طلا خوش بین بودند، زیرا این فلز زرد در برابر رشد اخیر ارزش دلار به خوبی ایستادگی کرده است.

طلا و دلار معمولا خلاف جهت یکدیگر حرکت می کنند زیرا قوی‌تر شدن دلار کالاهایی مانند طلا را که با این ارز قیمت‌گذاری می‌شوند را برای خریداران دارنده واحدهای ارزی دیگر گران‌تر می کند.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید