Performancing Metrics

کاهش قیمت ارتباطات بین‌المللی در ایام اربعین | اتاق خبر
کد خبر: 377321
تاریخ انتشار: 3 آبان 1395 - 03:32
معاون وزیر ارتباطات گفت: امیدواریم بتوانیم نرخ مکالمات عراق رابرای ایام اربعین، حدود 40درصد کاهش دهیم که دراین باره، درحال مذاکره هستیم.

اتاق خبر: محمد جواد جهرمی معاون - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات - درباره آخرین وضعیت تسهیل ارتباطات ایران و عراق گفته است: سال گذشته از مرزشلمچه به شبکه فیبر نوری متصل شدیم و امسال از مرز مهران این ارتباطات را گسترش دادیم، ظرفیت را دو برابر کردیم تا پایداری مسیرها بالاتر رود، ترافیک کشور به سمت کشور ثالث نرود  که هم به لحاظ قیمتی و کیفیت، تاثیرگذار است.

وی درباره تسهیلاتی که بین اپراتورها برای رومینگ ایجاد شده، گفت: خوشبختانه ظرفیت لازم برای اپراتورهای موبایل ایجاد شده تا سیگنالینگشان را ایجاد کنند و برای انجام رومینگ از سمت طرف ایرانی مشکلی نباشد نکته بعدی آن است که طرف عراقی برای خودش ظرفیت سازی کند که بنا بر مذاکرات با طرف عراقی، افزایش ظرفیت انجام شده است.

 سفر متقابل وزیر ارتباطات عراق و ایران

جهرمی از سفر متقابل وزیر ارتباطات عراق و ایران خبرداد و افزود: این سفرها برای بازبینی  این مسئله است که طرفین تمهیدات لازم را دیده باشند.

معاون وزیرارتباطات به مذاکرات برای کاهش قیمت اشاره کرد و ادامه داد: امیدواریم  بتوانیم نرخ مکالمات عراق رابرای ایام اربعین، حدود 40 درصد کاهش دهیم  که درحال مذاکره هستیم که هفته های آینده نهایی می شود و به اپراتورها اعلام می کنیم.

وی با اشاره به اینکه اجرای این فرایند برای دهه اربعین (یک هفته قبل و سه روز بعد از اربعین) مد نظراست؛ افزود: امیدواریم بتوانیم دراین ایام کاهش قیمت در برقراری ارتباطات بین المللی را داشته باشیم.

  فعالیت اپراتورها داوطلبانه و براساس مسوولیت اجتماعی است

جهرمی در پاسخ به سوالی درباره خدمات اپراتورها در ایام اربعین گفـت: خدمات اپراتورها به صورت داوطلبانه به عنوان  ارایه تسهیلات، براساس مسئولیت اجتماعی در این حرکت فرهنگی است که در این میان همراه اول خدمات وای فای در مسیر نجف تا کربلا را با مشارکت اپراتور عراقی ارایه می دهد و بالغ بر 200 ایستگاه وای فای تعبیه کرده است و به نظر می رسد در ایام روز خدمات روانی را به مردم ارایه دهد، همچنین در نجف وکربلا خدماتی را دراطراف حرمین مطهر به زایران ارایه می دهند.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در رابطه با امکانات نقاط مرزی گفت: رایتل در مرز مهران و شلمچه  در کل مساحت پایانه مرزی وای فای مجانی دایر کرده و به زواری که به صورت زمینی سفر می کنند، در طول مدتی که در پایانه مرزی  معطلی دارند، خدمات اینترنتی  را به صورت رایگان ارایه می دهند.

وی با اشاره به سفر به استان ایلام گفت: دراین سفر بازدیدی از مسیر تردد ایلام و شلمچه  داشته ام و مسایل احتمالی بررسی شده است.

 به گفته جهرمی ایرانسل نیز به صورت رایگان در حوزه های اپلیکیشن نویسی و نرم افزارهای مبتنی بر موبایل از ایده های برتر حمایت می کنند که بنا بر آمار ارایه شده بیش از 100 ایده تا کنون وصول شده و قراراست ایده های برتر دراین زمینه معرفی شوند.

  وزارت ارتباطات فقط هماهنگ کننده است

وی بر حمایت ستاد بازسازی عتبات عالیات تاکید کرد و افزود: اپراتورهای ثابت نیز با هماهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات در مجمعی دعوت شدند و خودشان هزینه هایی را قبول وکمک کردند  همچنین، بنا است با تصمیم گیری جمعی، خدماتی به خصوص در حوزه سلامت به زوار ارایه شود.

 معاون وزیر ارتباطات اظهارکرد: هیچ کدام از این اقدامات از سوی وزارت ارتباطات انجام نمی شود و اپراتورها با نگاه به مسوولیت اجتماعی خود، تسهیلاتی را برای زایران فراهم می کنند و نقش ما هماهنگی  است تا نظرات، ایده ها و تقسیم وظایف انجام شود.

 جهرمی در پاسخ به سوالی در خصوص  پیش بینی رضایت مردم از خدمات ارایه شده، افزود: در دو سال گذشته  مردم از نظر ارتباطی  وضعیت خوبی را تجربه نکردند، اما در سال گذشته بهبودی نسبی حاصل شد، موبایل های ایرانی کار می کرد و 8 نقطه وای فای ارایه می شد که اشباع بود، اما امسال با تمهیدات در نظر گرفته شده، مسیرها به سمت بهبودی در حرکت است.

زایران روزها از وای فای استفاده کنند

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که با سایت تماس نیوز گفت‌وگو کرده، تصریح کرد: اینکه در مقابل فضای جمعیتی قرارداریم  که پیش بینی نشده است و مثل رودخانه جاری است که نمی شود جمعیت را از نجف تا کربلا  محاسبه کرد تا نقاط متمرکز جمعیتی را شناسایی کنیم، این موضوع محاسبات مهندسی اش سخت است، اما امسال به طور قطع، بهبودکیفیت خدمات رسانی را خواهیم داشت.

  وی بر ضرورت اطلاع رسانی به زایران برای استفاده بهینه از خدمات تاکید کرد و افزود: وای فای ارایه شده به دلیل اینکه شبها جمعیت پایدار می شود احتمالا  پاسخگو نیست و مردم بهتر است در طول روز از خدمات وای فای استفاده کنند.  

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید