Performancing Metrics

از بین بردن آلودگی هوا به فرهنگ‌سازی نیاز دارد | اتاق خبر
کد خبر: 377415
تاریخ انتشار: 3 آبان 1395 - 14:19
سخنگوی کمیسیون کشاورزی:
سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی بر لزوم فرهنگ‌سازی در زمینه رفع مشکل آلودگی هوا تاکید کرد و گفت که افزایش جریمه‌ها نمی‌تواند به تنهایی راهکار کاملی باشد.

اتاق خبر: علی وقفچی با اشاره به رای بالای نمایندگان برای تصویب لایحه آلودگی هوا عنوان کرد: این لایحه، یکی از کامل‌ترین لوایحی است که تا به حال به مجلس ارائه شده است. البته بحثی هم که نمایندگان منتقد داشتند به نوعی درست است، ‌چرا که هیچ زمانی نمی‌توانیم بگوییم یک لایحه‌ کامل است؛ همیشه پیشرفت و علم و تکنولوژی مسائل جدیدی را به وجود می‌آورد.

او درباره میزان بازدارندگی افزایش جریمه‌ها برای صنایع آلاینده نیز گفت: بیشترین سرمایه‌گذاری در هر کشور را باید برای ارتقای فرهنگ آن کشور بگذاریم؛‌ فقط با جریمه نمی‌توان کار قطعی کرد. این‌ قوانین،‌ پیش‌زمینه‌ای است که فرهنگ سازی شود؛ مثل موضوع کمربند که امروز به فرهنگ تبدیل شده است.

این نماینده مجلس تاکید کرد:‌ انتظار این است که تک‌تک مردم احساس کنند خانه اولشان کشورشان است.

وقفچی بر نقش آموزش پروش و صداوسیما به عنوان دو نهاد اصلی متولی فرهنگ‌سازی نیز تاکید کرد و گفت: انتظار داریم آموزش و پرورش دروسی را برای آلودگی هوا و مسائل زیست‌محیطی قرار دهد. امیدواریم با فرهنگ‌سازی و همکاری همه ارگان‌ها بتوانیم یک کشور پاک و عاری از آلودگی و در نهایت سطح زندگی با شاخصه‌های بالا داشته باشیم.

منبع: ایسنا

95103

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید