Performancing Metrics

تکمیل پروژه های نیمه تمام به بخش خصوصی واگذار شود | اتاق خبر
کد خبر: 377435
تاریخ انتشار: 3 آبان 1395 - 15:02
نایب رئیس اتاق بازرگانی زنجان در گفتگو با اتاق خبر
محمد تقی مقدم فرد معتقد است پروژه های تملک داریی سازمان مدیریت وبرنامه ریزی می تواند فرصتی برای بخش خصوصی باشد تا با حضوری پر رنگ تر جایگاه خود را در اقتصاد تثبیت کند.

اتاق خبر- گروه اقتصادی: نایب رئیس اتاق زنجان با اعلام برگزاری نشست مشترکی میان اعضای اتاق بازرگانی این استان با رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: در این جلسه در خصوص بحث واگذاری تملک دارایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی مورد بررسی قرار گرفت.

 محمد تقی مقدم فرد توضیح داد: طرح هایی که دولت توانایی اجرای آن ها را ندارد و همچنین تکمیل پروژه های نیمه تمام به بخش خصوصی واگذار می شود.

وی با اشاره به اینکه تامین مالی این طرح ها توسط بخش خصوصی می تواند منجر به کوچک شدن بدنه اجرایی دولت شود تصریح کرد: پرژه ها پس از اجرایی شدن نهایتا به دولت واگذار می شود.

نایب رئیس اتاق بازرگانی زنجان اظهار کرد: اتاق بازرگانی وظیفه دارد این طرح ها را به بخش خصوصی معرفی کند و با ایجاد بستری مناسب سرمایه گذارانی که در استان زنجان توانایی پیشبرد پرژه های ناتمام را دارند را ترغیب به سرمایه گذاری در این حوزه کند.

وی افزود: بخش عمده این پرژه ها مربوط به آب وفاضلاب روستایی است لذا بخش خصوصی باید فرصتی داشته باشد تا به بررسی وجوه مختلف و میزان سوددهی آن ها بپردازد.

مقدم فرد با اشاره به اینکه دولت به دنبال آن است که به مرور زمان وظایف تصدی گری خود را کاهش دهد گفت: این امر می تواند نتایج مثبتی به همراه داشته باشد، به عنوان مثال طرح ساخت آمفی تئاتر در استان زنجان اگر بر عهده بخش دولتی باشد ممکن است به زودی در اولویت برنامه های اجرایی قرار نگیرد اما با روی کار آمدن بخش خصوصی به دلیل مسائلی چون کاهش هزینه ها سعی می کند هر چه زودتر این پرژه را به مرحله نهایی و بازدهی برساند.

وی تاکید کرد: واگذاری پرژه های دولتی به بخش خصوصی، در سراسر کشور آغاز شده چنان که استان زنجان این اقدام را انجام داده است.

 نایب رئیس اتاق زنجان اذعان در ادامه داشت : قطعا این طرح فرصتی است برای بخش خصوصی تا در اقتصاد کاربردی تر وارد شود اما ضرورت دارد که این فعالان اقتصادی توجیح فنی و اقتصادی داشته باشد و با اطمینان خاطر از حمایت دولت وارد این کار شوند.

 وی تصریح کرد: اجرای این طرح در حال حاضر آغاز شده اما آنچه که موجب تعلل شده بحث ورود بخش خصوصی است که هنوز در دست بررسی قرار دارد.

مقدم فرد در پایان توضیح داد: اطلاعات و فهرست پروژه های مذکور در سایت اتاق بازرگانی زنجان درج شده است و فعالان اقتصادی وسرمایه گذاران می توانند با مراجعه به این بخش آمادگی خود را برای مشارکت در این طرح اعلام کنند. همچنین لازم به ذکر است که هیچ محدودیتی برای فعالان بخش خصوصی وجود ندارد و همه افراد می توانند در این خصوص فعالیت کنند.

95103ت

نظرات
ADS
ADS
پربازدید