Performancing Metrics

وزیر تجارت و صنایع مالزی با رئیس گروه مالی گردشگری دیدار کرد | اتاق خبر
کد خبر: 377455
تاریخ انتشار: 3 آبان 1395 - 12:46
هیئتی اقتصادی به سرپرستی وزیر تجارت و صنایع مالزی، با «مهدی جهانگیری» رییس گروه مالی گردشگری و نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران دیدار کردند.

اتاق خبر: در این دیدار که در محل دفتر گروه مالی گردشگری و با حضور مدیرعامل بانک گردشگری و مدیران هلدینگ‌های این گروه برگزار شد، جهانگیری در سخنانی با اشاره به استحکام و پایداری همیشگی روابط دو کشور ایران و مالزی حتی در اوج تحریم های ظالمانه علیه ایران، گروه مالی گردشگری را یکی از فعال ترین گروه های مالی و اقتصادی بخش خصوصی ایران به ویژه در حوزه هایی چون بانکداری، گردشگری، ساختمان، نفت و گاز و صنعت و معدن عنوان کرد و گفت: «بانک گردشگری به عنوان یک بانک تجاری با مالکیت صد در صد خصوصی، تمامی ابزار مورد نیاز برای بانکداری بین المللی را در اختیار دارد و فعالیت های بین المللی خود را با انتخاب کارگزاری ها در کشورهای مختلف آغاز کرده و بنا دارد در کشور مالزی هم روابط بین المللی خود را توسعه دهد». وی در خصوص فعالیت های گروه مالی گردشگری اضافه کرد: «ما در حوزه ساخت مراکز اقامتی و هتل ها نیز فعال هستیم و مجموعه هتل های فرودگاهی امام(ره) نمونه ای از اقدامات ما است که با مشارکت شرکت های معتبر فرانسوی به بهره برداری رسیده است».

نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: «با توجه به سفر رییس جمهور محترم ایران به کشور مالزی و اهدافی که دولت ما در توسعه روابط دو کشور دارد، ما هم به عنوان یک مجموعه اقتصادی فعال در بخش خصوصی، آمادگی خود را برای گسترش همکاری ها در دو بخش واردات محصولات و مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی ایران و بانکداری اعلام می کنیم و از زمینه های لازم برای جذب سرمایه گذاری های طرف مقابل نیز برخورداریم».

در این دیدار همچنین  «مصطفی محمد»، وزیر تجارت و صنایع مالزی، ضمن تشکر از مهمان نوازی طرف ایرانی گفت: «اطلاع از اقداماتی که در گروه مالی گردشگری انجام شده است، مرا تحت تاثیر قرار داد و موفقیت های شما در فضای اقتصادی موجود، نشان از توانایی چشمگیر فعالین بخش خصوصی ایران دارد». وی با تاکید بر ضرورت گسترش روابط اقتصادی و تجاری میان دو کشور افزود: «پیش از این، ارزش خط اعتباری بین دوکشور ۵۰ میلیون دلار بوده است که می خواهیم آن را تا سقف ۵۰۰ میلون دلار افزایش دهیم».

وزیر تجارت و صنایع مالزی، ضمن دعوت از مدیران گروه مالی گردشگری برای بازدید از پروژه های صنعتی و اقتصادی این کشور یادآور شد: «زمینه همکاری های مشترک میان دو طرف در تمامی حوزه های فعالیت گروه مالی گردشگری مهیا است».

وی ادامه داد: «هدف بعدی ما افزایش روابط تجاری میان دو کشور در خصوص فرآورده های غذایی حلال است و همین جا از تولیدکنندگان صنایع غذایی ایران دعوت می کنم در نمایشگاهی که به زودی در مالزی در معرفی محصولات این حوزه برگزار می شود شرکت کنند».

در این دیدار، جمعی از مدیران گروه مالی گردشگری در بخش های مختلف، سفیر مالزی در ایران، برخی از اعضای اتاق بازرگانی تهران و هیئتی از مسئولین بانکی و تجاری کشور مالزی حضور داشتند.  لازم به ذکر است که مالزی به عنوان یکی از اعضای فعال و مهم آ سه آن، می تواند دروازه ورود ایران به کشور های این منطقه استراتژیک باشد.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید