Performancing Metrics

پرداخت موبایلی برای تمام اپراتورها فعال می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 377550
تاریخ انتشار: 3 آبان 1395 - 15:25
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه به زودی پرداخت‌های موبایلی جایگزین کارت بانکی برای پرداخت خرد می‌شود، گفت: این امکان برای تمامی اپراتورهای موبایل فراهم می‌شود.

اتاق خبر: محمود واعظی در جمع خبرنگاران درباره برگزاری اینترنتی سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن اظهار کرد: اجرای این طرح برای اولین بار به صورت اینترنتی بود و به اندازه‌ای موفق اجرا شد که بیشترین درصد مشارکت را برای ایران رقم زد.


وزیر ارتباطات ادامه داد: به جرات می‌توان گفت هیچ کشوری در دنیا سابقه برگزاری سرشماری اینترنتی را با مشارکت بالای ۴۵ درصد نداشته و تنها کشور ژاپن که تا پیش از این رتبه اول را داشت به مشارکت ۳۷ درصدی رسیده بود.

وی گفت: اجرای این طرح آزمایش خوبی برای شبکه ملی اطلاعات بود. در روند اجرای این طرح ملی شبکه از لحاظ امنیتی مدام در حال رصد بود و نهایتا مردم شاهد کیفیت برگزاری آن بودند و دسترسی‌شان با مشکلی مواجه نشد.

او با بیان اینکه گمان می‌کنم در آینده بسیاری از فعالیت‌های ملی را بر بستر شبکه ملی اطلاعات انجام دهیم، درباره اهدای حجم رایگان اینترنت به مشترکانی که به شکل اینترنتی ثبت‌نام کرده‌اند، یادآور شد: حجمی که قرار است به صورت رایگان و در قالب هدیه واگذار شود ابتدا یک گیگابایت بود اما به درخواست مرکز آمار ایران، قرار شد حجم دو گیگابایت در اختیار مردم قرار گیرد.

واعظی افزود: اختصاص این حجم برای کسانیکه از موبایل برای ثبت‌نام استفاده کرده‌اند، آسان است و با مراجعه به سایت اپراتورشان باید نسبت به آن آگاه شوند و کسانی هم که از اینترنت ثابت منزل‌شان استفاده کرده‌اند باید جویای حجم رایگان از سمت اپراتور ارائه کننده خدمات اینترنتی‌شان شوند.

وزیر ارتباطات درباره تأثیر ICT بر اشتغال‌زایی نیز عنوان کرد: این وزارتخانه به عنوان بخشی از دولت دغدغه جدی برای فارغ‌التحصیلان داشته و دارد زیرا معتقد است در این حوزه با سرمایه گذاری کمتر، می‌توان اشتغال بیشتری ایجاد کرد.

وی افزود: در همین راستا، یکی از معاونان خود را مسئول اشتغال کردم که هر هفته با اپراتورها و فعالان این حوزه جلسه برگزار می‌کند و نکته قابل توجه اینکه سال گذشته به اشتغال‌زایی صد هزار رسیدیم.

او خاطر نشان کرد: حال با توجه به اینکه نهضت نرم‌افزاری نویسی به خوبی در حال رشد است و تاکنون نیز ۱۱۰ هزار اپلیکیشن بومی نوشته شده است باید انتظار اشتغال‌زایی بیشتری در این حوزه را داشته باشیم.

وزیر ارتباطات گفت: توجه جدی در حال حاضر به مقوله تولید محتوا داریم و در کارگروه تخصیص وام وجوه اداره شده بخشی از منابع را برای تولید اپلیکیشن‌ها و محتوا گذاشتیم.

واعظی همچنین در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه پیش از این گفته بودید به زودی پرداخت‌های به وسیله موبایل جایگزین کارت‌های بانکی می‌شود و این کار را با همکاری یک اپراتور و کمک بانک مرکزی پیش می‌برید؛ این اپراتور کدام است؟ گفت: مذاکرات با بانک مرکزی برای ارائه این خدمات به خوبی پیش رفت و از مسئولان آن تشکر می‌کنم.

وی افزود: وقتی دولت قرار است بستری فراهم کند برای تمامی اپراتورها خواهد بود و لذا تا دو سه ماه آینده کلیه اپراتورها قادر به بهره‌برداری از این خدمات به کمک شرکت خدمات انفورماتیک که قرار است زیرساخت را فراهم کند، خواهند بود.

منبع: تسنیم

95103

نظرات
ADS
ADS
پربازدید