Performancing Metrics

داعش پل‌های موصل را بمب‌گذاری کرده است | اتاق خبر
کد خبر: 377658
تاریخ انتشار: 4 آبان 1395 - 19:02
با ورود عملیات موصل به هفته دوم خود نیروهای عراقی از آغاز هدف قرار دادن مواضع داعش در داخل شهر موصل خبر دادند، این اقدام در پی طرد داعش از روستاهای اطراف موصل صورت گرفته است.

اتاق خبر: نیروهای عراقی مستقر در چند کیلومتری شهر موصل که از همه جهت به جز بخش غربی به سمت سوریه تحت محاصره است، از آغاز بمباران مواضع داعش در داخل شهر موصل خبر دادند.

نیروهای عراقی از پایگاه القیاره توانستند ده‌ها روستا در جنوب موصل را از دست داعش آزاد کرده و از کرانه رود دجله به سمت شمال پیشروی کنند.

بعد از پیشروی نیروهای پیشمرگ در جبهه شرق موصل نیروهای عراقی و نیروهای متخصص مبارزه با تروریسم جایگزین آنها شدند. این نیروها نیز توانستند مناطق کامل صحرای نینوا را پس بگیرند. پیشمرگ‌ها نیز حلقه محاصره بعشیقه که تحت کنترل داعش است را محکم‌تر و تنگ‌تر کرده‌اند. بعشیقه یکی از بزرگترین شهرک‌ها خارج از مرکز موصل است.

یک منبع محلی در استان نینوای عراق نیز از اقدام داعش در بمب‌گذاری پل‌ها و جاده‌های ارتباطی اصلی موصل، همزمان با نزدیک شدن نیروهای عراقی خبر داد.

این منبع اعلام کرد، اغلب عناصر داعش به سواحل شرقی دجله عقب‌نشینی کرده و در آنجا برای نبرد نهایی سنگر گرفته‌اند.

به گفته این منبع، داعش سه خط دفاعی در موصل تدارک دیده و شمار زیادی خودروی سرقت شده از اهالی موصل را بمب گذاری کرده و در انفجارهای انتحاری نیز بیشتر از کودکان استفاده خواهد کرد.

در این راستا نیروهای عراق توانستند شهر برطله را که در ۱۵ کیلومتری شرق موصل است از داعش پس بگیرند اما خبر می‌رسد باز هم در آنجا درگیری شده و داعش به شهر بازگشته است.

ائتلاف ضد داعش نیز اعلام کرد، ۳۲ حمله هوایی در طول یک هفته در منطقه عملیات داشته که طی آن ۱۳۶ مقر نظامی، ۱۸ تونل و ۲۴ دستگاه خودروی بمب‌گذاری شده را منهدم کرده است.

منبع: ایسنا

95103

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید