Performancing Metrics

فیلیپین و آمریکا برای حل مشکلات با یکدیگر همکاری می‌کنند | اتاق خبر
کد خبر: 377664
تاریخ انتشار: 4 آبان 1395 - 20:08
کری
وزیر خارجه آمریکا پس از گفتوگو با همتای فیلیپینی‌ خود تاکید کرد که دو طرف می توانند برای از میان برداشتن مشکلات و سوء برداشت ها ناشی از اظهارات تند ضد آمریکایی رییس جمهوری فیلیپین، با یکدیگر همکاری کنند.

اتاق خبر: جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت، جان کری، وزیر خارجه آمریکا مراتب نگرانی خود را در جریان گفتوگو با پرفکتو یاسای، وزیر خارجه فیلیپین درباره اظهارات تند و ضد آمریکایی رودریگو دوترته، رییس جمهوری این کشور آسیایی ابراز داشت. کری همچنین بر روابط مستحکم و قوی میان آمریکا و مانیل تاکید کرده و گفت که دو کشور از دیرباز روابط خوبی داشته اند.

وی ادامه داد: محتوای این گفتوگو میان وزرای خارجه آمریکا و فیلیپین تضمین همکاری ها میان دو کشور بود.

گفتوگوی وزرای خارجه فیلیپین و آمریکا پس از آن انجام شد که دوترته دم از قطع روابط با آمریکا زده بود و اخیرا نیز روابطش با چین را در جریان سفر به پکن تقویت کرده است.

دانیل راسل، دیپلمات ارشد آمریکایی در امور آسیا و معاون وزیر خارجه آمریکا در امور شرق آسیا اوایل روز دوشنبه گفته بود که واشنگتن متحد قابل اعتماد مانیل است و از روابط میان مانیل و پکن حمایت می کند.

وی گفت:‌ شرایط به وجود آمده نوعی بی اعتمادی را درباره تمایلات فیلیپین در بسیاری از کشورها به وجود آورده است. دولت جدید فیلیپین کمپین مبارزه با مواد مخدر خشنی به راه انداخته است.

دوترته از زمان روی کار آمدن در 30 ژوئن سال جاری میلادی، به انتقادهای دولت امریکا از کمپین مذکور به شدت پاسخ داده است؛ کمپینی که تاکنون در جریان آن 2300 تن کشته شده‌اند.

انتهای پیام

مبنع: ایسنا

95103

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید